3594
Sök

Sportluftfilter till Ford Probe

419 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Tjena!
Jag införskaffade mig en Probe häromdagen, och tänkte byta till annat luftfilter till en början.
Men då slog det mig att luftmätaren sitter ju i luftburken, hur gör man med det?

Trucker
168 Inlägg
27 november 2008
Vet inte vad du har för konstigt motor men på dom andra Probarna me lika dan motor som du så sitter LMM iaf EFTER luftburken, så du gör ju bara så att du tar bort burken helt o sätter dit ditt filter.

Neerd
1 596 Inlägg
27 november 2008
den sitter bara i locoket på din luftburk men går att ta av=D sitter med 4 skruvar TROR jag..sen när du lossat dem så bara drar du ut den.. kan sitta ganska så hårt... sen sätt det nya filtret som det ska sitta o pang så är det klart..tongue

BTW mycket roliga bilar det där:)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

419 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Tack för svaren, men menar du att den sitter itryckt på nåt jävla vänster i locket? så jag kan ta ut den och koppla ihop den med röret?

Neerd
1 596 Inlägg
3 december 2008
Tabb skrev:
Tack för svaren, men menar du att den sitter itryckt på nåt jävla vänster i locket? så jag kan ta ut den och koppla ihop den med röret?

ja om du kollar på mätaren där den går in i luftburken så sitter den intryckt där med en gummi ring mellan.. bara lossa 4 skruvar sen dra ut den.. på med med det nya bara:)...

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

419 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
tack:) ska kolla upp detta, jobbar dock hela helgen så det får bli till nästa vecka:)

Sök