3474
Sök

basen brummar när jag kör CD men inte AUX

Delphian
68 Inlägg
21 maj 2006
Trådstartare
Jag hade ett inlägg för en tid sedan ang att min bas brummar. Jag har testat allt, jordat om steget, dragit nya lågnivåkablar, strömkabeln utanför bilen, separat jordkabel till stereon, störningsfilter på lågnivån, men inget funkar. När jag ger steget lågnivåsignal från en separat bärbar MP3-spelare så spelar basen klart och fint men så fort jag ger den signal från bilstereon (CD) så skiter det sig, basen börjar brumma och ha sig, basslagen hörs igenom men mellan basslagen så brummar det väldigt högt. Om jag däremot tar in signal till bilstereon via AUX-ingången från en mp3-spelare, och skickar signalen vidare via stereon så brummar det inte?!?!?! om stereon är kass borde det ju brumma även när jag tar in musik via AUX?!??! Fattar ingenting, kör snart ut bilen i sjön...Någon som har något tips jag inte har testat än??? MVH //Per

Allt i allo
183 Inlägg
21 maj 2006
tyvärr så tror ja att din stereo har jordfel.. o de på värkas när skivan snurar på något sätt... kan säga på rak arm att stereon är boven har själv samma problem i min bil.. o annan stereo gör susen har en dyr pioneer ja men inte hjälper de.. men problemt är löst slängde den i sjön tongue

Delphian
68 Inlägg
21 maj 2006
Trådstartare
OK, låter ju vettigt, får kontakta webbelektronik där jag köpte den, hoppas det inte skall vara några problem...

1 Inlägg
21 maj 2006
Stämmer som föregående sa, stereon är boven.
Men, den pajjar oftast inte utan anledning!

Innan du sätter tillbaka den efter service, eller om du köper en ny, se över din jordpunkt till slutstegen så det är 100 kontakt mot karossen! Det är nämligen dålig jord till stegen som gör att lågnivåjorden ger sig.

Sök