3178
Sök

Olja i vattnet,,vad kan de bero på?

17 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
tjena , har en golf vr6 och det ser ut som att det kan vara olja i vatenbehållaren, en polare sa att det kanske kunde vara att jag hade gammalt glykol o de kunde bli rost/olje färgat.. men om det skulle vara olja vad är problemet?

7 100 Inlägg
9 december 2008
blockpackningen

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 december 2008
Topplockspacknigen eller en spricka i toppen alt. är den skev.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 586 Inlägg
9 december 2008
i dessa tider med mycket fuktig luft kan det blir så. åk till en mack och be om ett avgasprov

5 710 Inlägg
9 december 2008
Blandar man vatten med olja blir det som Oboy eller Baylys (<--stavning?) i färgen.
Svart kan kylvätskan bli med tiden.....utan att finns olja med i bilden.

MVH Jonas
..............

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
9 december 2008
jonTe skrev:
Blandar man vatten med olja blir det som Oboy eller Baylys (<--stavning?) i färgen.
Svart kan kylvätskan bli med tiden.....utan att finns olja med i bilden.

Dessutom brukar trycket i kylsystemet bli högre om oljan går in, både p.g.a. att vattnets energiupptagningsförmåga förändras och för att oljetrycket brukar vara högre än kylvattnets om man inte har riktiga problem.

Trycker den ur sig oboy eller baylies så är det fara på riktigt för toppen.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Nattarbetare
173 Inlägg
9 december 2008
Går väl och kolla om det går in vatten i oljan med, hade det på en golf 2a som toppackningen hade gått på då var det massa vitt skum liknande gegga vid olje locket.

Att styla en volvo är som att sminka en gris

turboabstinens
442 Inlägg
9 december 2008
Du kan ju hoppas på att det bara är rost, töm ur, skölj ur med en vattenslang (självklart ska du inte spola ner allt på gatan!) och i med nytt.

ocertifierad klåpmekare

Avstängd
512 Inlägg
9 december 2008
Svart gegga i botten är garanterat olja, töm ur och lukta och känn, verkar som toppackningen, Den kan orsaka många olika symptom, antigen vatten i oljan, vitt slem i oljan, eller kompression ut till vattenkanalen, bubblar i expansionskärlet på tomgång, samt stiftet blir vita..

/A.

17 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
tack GRABBAR!smile

369 Inlägg
9 december 2008
Jag hade nog avvaktat om jag va dig, kanske bytt vattnet och blir kmr de olja i de så är det förmodligen som ngn annan sagt topppackningen, det är det vanligaste.. smile lycka till! mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

16 Inlägg
9 december 2008
"Rör ingenting som fungerar", går bilen bra i alla situationer, inte svårstartad , ryker extra mycket eller nåt... byt bara glykolblandningen (skölj ur systemet samtidigt), VR6 är en intressant motor, insug på ena utsidan av cylinderbankarna och utblås på andra sidan... inte insug i mitten som alla andra V6 or!!

Sök