3941
Sök

s60r grenrör plus 19t? hjälp

113 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#1
Nu har jag fått höra att inte 19t stämmer riktigt på s60r röret? vad fasen ska jag köra med för turbo då? tongue nu är de lite panik här.
Senast redigerat av pro_danc3 (9 december 2008)


Forummoderator
10 576 Inlägg
9 december 2008
#2
Hade du inte en K24? + att du inte skulle skrämma vettat ur en motor med 83mm borr?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

113 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
#3
jo jag har den hemma men ska inte köra med den! för den inte håller, skrämma vettet gör jag väl inte med en 19t eller? :S men jag sa att jag skulle köpa mig ett japan 688 grenrör men jag fick s60r hmm


1 062 Inlägg
10 december 2008
#4
pro_danc3 skrev:
jo jag har den hemma men ska inte köra med den! för den inte håller, skrämma vettet gör jag väl inte med en 19t eller? :S men jag sa att jag skulle köpa mig ett japan 688 grenrör men jag fick s60r hmm

bara så du vet så kommer inte k24an att pajja vid 1.2 bars ladd för det agget funkar bäst vid 1.2 bar wink

samt att dem funkar ju på s60r å dem har väl en 300 påsar? för man byter väl inte turbo på en s60r vart 1000 mil lr????

Team Björkeryd

92 Inlägg
10 december 2008
#5
Enligt mig funkar K24:an riktigt bra iaf smile Och den passar ju rakt av:) Men har för mig 19T ska göra de me...

//Gahmen\\

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 december 2008
#6
Snacket har ju varit det att 19T håller bättre än K24.  Dock är K24 större än 19T och pumpar 350hk utan trubbel.   19T får man jaga på till 350hk men den håller.  jagar man upp k24 motsvarande till 400hk så håller den inte.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

113 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
#7
okej, jo de är lite fram och tillbaka tongue några säger att det funkar skit bra andra tvärtom. men vad kostar eller kan man byt avgashuset och axeln till något hållbare? för jag har tänkt att sälja k24 för 3k säger vi och köpa ett 19t för 6k tjänar jag något på att byta grejerna på k24an då?


98 Inlägg
10 december 2008
#8
pro_danc3 skrev:
Nu har jag fått höra att inte 19t stämmer riktigt på s60r röret? vad fasen ska jag köra med för turbo då? tongue nu är de lite panik här.

Menar du alltså att de inte passar ihop?

Eller att man inte får vettigt ladd med denna kombination?

Har själv exakt samma grejor som väntar på installation så denna information är värdefull även för mig.


113 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
#9
att inte det passar rikigt.


98 Inlägg
10 december 2008
#10
pro_danc3 skrev:
att inte det passar rikigt.

Jo mben jag har provmonterat min 19t och s60R grenrör utan problem.
O jag tyckte de passade bra.

Är det för mycket glapp eller vad är "the big issue" här?


509 Inlägg
10 december 2008
#11
Tror autotech har adapterplattor för sånt.

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 december 2008
#12
Zulu skrev:
pro_danc3 skrev:
att inte det passar rikigt.

Jo mben jag har provmonterat min 19t och s60R grenrör utan problem.
O jag tyckte de passade bra.

Är det för mycket glapp eller vad är "the big issue" här?

bägge har ju T3 fläns, så det borde passa.

sen återstår ju retur, olja samt vatten in och DP.   19T samt K24 har samma fläns på DP iaf.

allting borde passa, antar att en 850-nisse chippar in med fakta vilken sekund som helst smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

98 Inlägg
10 december 2008
#13
Låter prima.
För jag skall ha min 19t och s60r grenrör på min 850R wink


8 251 Inlägg
10 december 2008
#14
torpis skrev:
bägge har ju T3 fläns, så det borde passa.

sen återstår ju retur, olja samt vatten in och DP.

Både har T3, men flänsen är inte exakt lika, hört folk som haft lite bekymmer och fåt slipa lite för att få det att lira ihop. Olje + vattenrör finns att köpa på volvo.


113 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
#15
det funkar sökert får väl kanske köra med mitt k24 agg ändå vette fasen vad jag ska göra hha :;P


Forummoderator
10 576 Inlägg
10 december 2008
#16
Marlboroman skrev:
torpis skrev:
bägge har ju T3 fläns, så det borde passa.

sen återstår ju retur, olja samt vatten in och DP.

Både har T3, men flänsen är inte exakt lika, hört folk som haft lite bekymmer och fåt slipa lite för att få det att lira ihop. Olje + vattenrör finns att köpa på volvo.

pyramidtätningen som spökar kanske, men det är ju fort gjort att plana av den och investera i en T3 avgaspackning...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

98 Inlägg
10 december 2008
#17
Marlboroman skrev:
torpis skrev:
bägge har ju T3 fläns, så det borde passa.

sen återstår ju retur, olja samt vatten in och DP.

Både har T3, men flänsen är inte exakt lika, hört folk som haft lite bekymmer och fåt slipa lite för att få det att lira ihop. Olje + vattenrör finns att köpa på volvo.

Stjäl tråden lite smile

Fråga 1.
Hade för mig att min 19t var bolt on då jag redan har ett 16t.
Dvs att jag inte behöver nya vatten och oljeslangar?

Har rätt downpipe till min turbo åtminståne redan så den passar.

Vet att grenröret passar på min motor B5234t4.

Fråga 2.
Men det är alltså T3 som flänsen på turbon mot grenröret kallas eller?


4 822 Inlägg
10 december 2008
#18
Zulu skrev:
Stjäl tråden lite smile

Fråga 1.
Hade för mig att min 19t var bolt on då jag redan har ett 16t.
Dvs att jag inte behöver nya vatten och oljeslangar?

Har rätt downpipe till min turbo åtminståne redan så den passar.

Vet att grenröret passar på min motor B5234t4.

Fråga 2.
Men det är alltså T3 som flänsen på turbon mot grenröret kallas eller?

1. Du behöver inte byta olja/vattenledningar.
Du har inte rätt DP på din för du har rakt avgashus på din (såvida det inte är någon som bytt nån gång) medans det är vinklat avgashus på 19T

2. Ja

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

98 Inlägg
11 december 2008
#19
Christian S skrev:
Zulu skrev:
Stjäl tråden lite smile

Fråga 1.
Hade för mig att min 19t var bolt on då jag redan har ett 16t.
Dvs att jag inte behöver nya vatten och oljeslangar?

Har rätt downpipe till min turbo åtminståne redan så den passar.

Vet att grenröret passar på min motor B5234t4.

Fråga 2.
Men det är alltså T3 som flänsen på turbon mot grenröret kallas eller?

1. Du behöver inte byta olja/vattenledningar.
Du har inte rätt DP på din för du har rakt avgashus på din (såvida det inte är någon som bytt nån gång) medans det är vinklat avgashus på 19T

2. Ja

Tackar för prima svar smile

Jag har en ny 3" DP med vinklad anslutning så allt så i sin ordning.

Prövade ännu igår min 19t + s60R grenröret, o dom passar fint ihop.
så sommarne 2009 så kommer det att gå fort smile



Sök