2717
Sök

Går bara på 2 burkar!

Rörpulare
1 453 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
#1
Hej allisammans har en bmw 518i -88 som fick för sig att bli extremt dyr i drift och började gå på 2 cylindrar, va kan de vara för fel? ja åkte bara lungt och växlade ned och gasa till lite då det hände! gnista på alla tändstift och att dom e blöta så soppa får dom så va kan de vara block packningen eller? skicka nått svara eller tips

Mvh Tommy
Senast redigerat av nissan 200sx (22 maj 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 maj 2006
#2
nissan 200sx skrev:
Hej allisammans har en bmw 518i -88 som fick för sig att bli extremt dyr i drift och började gå på 2 cylindrar, va kan de vara för fel? ja åkte bara lungt och växlade ned och gasa till lite då det hände! gnista på alla tändstift och att dom e blöta så soppa får dom så va kan de vara block packningen eller? skicka nått svara eller tips

Mvh Tommy

kollat vakkum eller packningar efter tjuvluft?


88 Inlägg
22 maj 2006
#3
Komp prova den hade jag gjort i alla fall


355 Inlägg
23 maj 2006
#4
Förmodar att det är insprutning
kålla så att alla spridarna funkar som de ska
Det kan du göra  med att lyffta upp hela  spridar bryggan och lägga dem så dem  pekar snett upp och  slåpå tändningen 

Om det  bara sprutar  i strålar  har du  fått skit i spridarna
det ska bli som en dimma i från dem

Håller på att fixa till en misubishi Galant gsi som bara gick sämre och sämre och gick ner på 2 börkar
och jag  kållade alla spridare  2 av 4  bildade en  relatift  bra spridning medan  de andra 2  bara sprutade  ut strålar

Så titta på det  wink

och om  så är fallet så passa på att även buta  bränslefillter wink


Rörpulare
1 453 Inlägg
23 maj 2006
Trådstartare
#5
Ja kompmätaren kmr ida men då har ja lite att kika på¨tackar tackar!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

355 Inlägg
23 maj 2006
#6
Även om det skulle vara lite  dåligt komp på någon cylinder skulle  bilen gå på den
men  bilen skulle inte  ha tillräknligt med krafft

Min ford Sierra  var toppen  en hel del skev på så den gick bara på 3 cyl
då var det inget komp alls på 3ans cylinder och hela moton  yrkade  vattenpump tongue
det syntes i  cylindern "Fodret"

Böt toppen och  pakning drog  inte dit toppen  mer en  förhand  med de gamle  bultarna  tillsvidare
för att se att den gick  på alla cylindrar


Så har du  kanske kört den  extremt varm någon gång  och du har fall på komp
skulle jag råda dig att  plocka av toppen och  ta en stålskala och se om den är skev
om den är kanman lämna in den  för planing
Då planar de den och provtrycker den för att se så den inte har  sprukit
för det kan den ha giort  och då är det inget att göra åt

Sen kan det  ochså vara brända ventiler
det orsakar  komp fall då stänger itne ventilerna  som de ska och  då läcker allt som kolven  trycker upp ut  igen


1. har den gått varm så den  extremt kokat ? ( Skev topp )
2. Kan du ha  skutit  topp pakningen ? ( flästa fall går den på alla cyl men årkeslös )
3. Skitiga  spridare ( Lätt att kålla )
4. kålla att är tätt vi insug så som vakumslangar och andra tätningar
5. Brända ventiler " Du nämde att du gasade till hastigt och lustigt " Gammal bil slitna ventiler
resultat kan vara brända ventiler

Men är du lite händig så är det ju inga problem att  kålla upp det och fixa...



Sök