2349
Sök

Sprängd bas?

1 163 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Hejsan jag undrar ida nä ja spelade på mittt ljud så dro ja på hyffsat å basen slog fint , men sen hördes d helt skräp å liksom basen slog igenom typ? , å sänkte ju direkt,, å höjde lite igenn å den va normal .. men drar man på mkt så börja den cpa typ... e basen kass eller vad kan vara fel?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Leg. nöt
460 Inlägg
11 december 2008
Prövat sökfuntionen? Finns ett X antal trådar om detta..

MVH

SAAB

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
12 december 2008
Hade du bilen igång när du lyssnade?
Kan vara så att basen inte får tillräckligt med ström från batteriet.
Liknande på mitt ljudsystem, en stund så funkar det kalas, efter ett tag så går det inte ha lika högt längre pgra för dålig spännig. (är ju dock inte bara min bil det är så på)

//Mvh

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

NO SHAME RACING CREW
162 Inlägg
12 december 2008
Ta båda händerna och tryck försicktigt basen i botten skrapar det så är den trasig tongue
Lycka till!

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken

1 058 Inlägg
12 december 2008
tryck på mitten av basen.. ska inte skrapa kännas konstigt på nåt sätt. kan även knacka på mitten av basen samtidigt som du har örat nära. då kan man höra ifall spolen "brunnit" och på så vis lossnat..

PoLoud =D

1 163 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Tackar för ala svar få kolla upp detta! , ahh jag hade bilen igång men jag tror att ja får för lite ström för slutstegen drar så in i , och har bara ett batteri till hela systemet så ja ska skaffa konding snarast , så får ja testa trycka på basen då smile

takar för svaren // håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Skogsfan
649 Inlägg
12 december 2008
Hoaken skrev:
Tackar för ala svar få kolla upp detta! , ahh jag hade bilen igång men jag tror att ja får för lite ström för slutstegen drar så in i , och har bara ett batteri till hela systemet så ja ska skaffa konding snarast , så får ja testa trycka på basen då smile

Hoppas det löser sig!

Men måste bara ge ett tips och det är att innan du funderar på kondning, ta istället en funderar på ett till batteri, fråga någon kunnig inom detta vad som rekommenderas. Så du inte köper en kondning nästan helt i onödan:)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Team dBakuten
3 453 Inlägg
12 december 2008
Hoaken skrev:

NEEEEEEJ!! Ingen kondensator! Kommer hjälpa föga om du har strömproblem.

Skaffa ett till batteri..!.. eller två.

1 batteri per 1000 watt är en grundregel.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

I brist på annat :)
526 Inlägg
12 december 2008
Hoaken skrev:

Tips innan du köper konding, använd sökfunktionen och sök efter kondning/batteri..... Vad jag har kunnat få ut av det hela är att
ett extra batteri är bra mycket bättre än en konding.....tongue

Skogsfan
649 Inlägg
12 december 2008
haha, som vanligt en väldig massa respons på kondningsfrågan smile

Men ja, denna myten måste ju dö ut om att dessa saker löser allt:P

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
12 december 2008
Tokken skrev:
Hoaken skrev:

NEEEEEEJ!! Ingen kondensator! Kommer hjälpa föga om du har strömproblem.

Skaffa ett till batteri..!.. eller två.

1 batteri per 1000 watt är en grundregel.

bara en chansning men tror han börjar bli galen big_smile för han skriver  typ samma sak i varenda tråd om konding/batteri frågan smile dock är det ju rätt men ltie kul big_smile

~Andy~

238 Inlägg
12 december 2008
Hoaken skrev:

ta ett 1.5 batteri och två kablar pröva om det skrapar

lycka till:)

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
12 december 2008
Testa att ladda batteriet du har över natten istället om du spelar mycke kan det vara att generatorn inte orkar ladda så mycke som du förbrukar.
Du behöver ju då ett batteri till förstås men att ladda är gratis att testa så prova du det först.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

21 761 Inlägg
12 december 2008
BMTech skrev:
att ladda är gratis

Ånej, ström från vägguttaget kostar ju. wink

167 Inlägg
12 december 2008
Drönirettab skrev:
BMTech skrev:
att ladda är gratis

Men kostar bra mycket mindre än både nytt batteri och konding big_smilebig_smile

Sen får jag hålla med alla om att det är bättre med ordentligt batteri före en konding, men det kan vara rätt snyggt med en konding i ett bygge loltongue även om det inte gör så mycke nytta wink wink

----> SAAB 9-5 Aero <----
Uppdatering med ny bas och låda pågår
--> Sound By Loke 2.0 <--> 3.0 på G :)

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
13 december 2008
Drönirettab skrev:
BMTech skrev:
att ladda är gratis

Jag skulle tro att mamma betalar elen iallafall tonguewink

www.BUGPEOPLE.se