3404
Sök

har polisen rätt å provköra ?

1 062 Inlägg
14 december 2008
Brandis skrev:
wildboy_87_ skrev:
ok då vet jag det då ska jag neka dem nästa gång dem stannar mig då

ska även göra lite grejjer på bilen så jag kan göra så att den går som en påse skit (ngra tips?)för det verkar som dem inte gillar mig stannat mig några gånger på kort tid nu..........

mvh

då åker du säkert ditt för något annat, tänk på att dom brukar vara lite trevligare att ha att göra med när man gör som dom vill. och det räcker egentligen med att dom gör en flygandebesiktning för dom misstänker att din inte är godkänd, och dom hittar kanske att du har moddat luftburk, eller bytt till 3 tums rör eller manipulerad japs dämpare, eller minsta för att öka/minska prestandan så har dom rätt att provköra enligt lag... kör du lagligt så har du inte heller något att dölja, men visst fan är det jobbigt att ha snuten i röven varje fredag...

jo jag vet jag är alltid trevlig mot dem men om dem nu ska stanna mig varje helg å skicka mig te regbes
det e ju inte så kul direkt yikes

så nu måste jag komma på ngt som gör att min bil går som en påse skit när jag vill det^^

har ni några förslag så ös på big_smile

mvh

Team Björkeryd

118 Inlägg
14 december 2008
Brandis skrev:
precis som väskor, ska finnas mycket starka bevis för att dom ska gå rota i väskan, MEN om du säger "varsegod, kolla själv" då har du gett tillstånd för honom att rota i din väska/köra din bil...

När man gör ett omhändertagande enligt polislagen paragraf 13, får man tex göra en kroppsvisitation enligt polislagen paragraf 19, och det gäller dig såväl som väskor som du bär med dig!
  Sen funkar alltid kommunikation med polismannen bäst och en bra argumentation för sin sak,då sätter du lite press på polismannen.

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'

1 488 Inlägg
14 december 2008
Finns redan tråd om detta, har länkats av andra i tråden också. Låser.

Mvh
Moderator

Sök