samma symptom som på en bil jag fick in i dag som ajg lokaliserade felet på
Ägaren sa att han hadde hält i STP i sin Mitsubishi Galant GSI 89
och effter det så började den gå taskigt
Så har du hafft skit i tanken av någon anledning
så filltret i tanken har pajat så tar det sin in och täpper till
på denna så var det så mycket skit i spridarbryggan och i spridarna så den gick bara på tomgången men om man rörde gasen så dog den
Om man pumpade på gasen så varvade den upp men inte över 3000 rpm
Och Ja det har med bränsle tillförslen
Gör som har sakts tidigare för att köra med uteslutningsmetoden
Koppla låss slangen från spridarbryggan och ner med den i en 1.5 elelr 2 liter kåla flaska och vri på tändningen
Lättast vore om du letade rätt på rälet till pumpen så du kan koppla förbi den så du kan kötra pumpen oavbrutet för att se om du har något bra tryck på det
Om du nu har det så råder jag sig till att kålla spridarna !!!
Skit kan ligga länge för att bara rätt som det är låstna och göra odåga
Sen har du ochså kyvluft som den kan ta men det skulle visat sig tidigare
det blir inte bara kyvis så där på en secund
Så kålla pränslesyset från tank till spridare ska du se att det löser sig