3666
Sök

Golf 3 Ljud bygge tips?

104 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Hejsan
Jag har en golf 3 (tror det är en 92:a) som jag tänkte bygga lite ljud i och behöver lite tips:). Jag undrar om någon har erfarenhet om ljud bygge i en golf 3, alla tips är välkommna:). jag har redan en fin låda till en 12:a så skulle vara bra om man kunde få in den i bilen. Jag har tyvär inte så mycket pengar så tipps och trix som man kan göra själv är jätte bra:D
Mitt mål med ljudet är att få ett rent och klart ljud, med ganska mycket kraft i basen.

Tack på förhand:)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 december 2008
är väl 4" uppe i instrumentpanelen..och 6.5" i dörrarna..

dls har bra grejor till bra priser.
pioneer har även bra priser.
kika på www.nardik.se elr www.blekingebilradio.se

104 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
okej:)
Tack, det låter bra men pioneer låter lite dyrt:/ tänkte mig ca 6-700 per kitt:O så det blir kanske dls:)
men ahr du något tips på en 12" bas som trycker på bra:) ska ju inte vara över 2k:P
tack för att du svarade:)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 december 2008
ja vsg.inte är pioneer dyrare än någe annat märke.men deras produkter är rätt bra.
dls har rätt bra produkter med.
finns flera bra basar upp till 2k men rekomenderar som sagt även där o kanske köra på samma ant dls /pio..
snart dyker det upp fler svar ..så håll till godo:)

104 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
okej, Pioneer är ett bra märke:) ska kolla på det. så du tycker man ska hålla sig till ett eller kanske två märken och inte ha typ 10 st olika?tongue för det låter nämligen som e bra ide:) jag har funderat på en  Soundstream PW-12S den ligger på 1300 och den känns ganska bra, finns på blekingebilradio.se vill ha djup bas som pallar att man vrider på lite:)
tack

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 december 2008
du får ju göra som du vill..sj har ja blandade saker,men innan körde ja på rent pioneer ljud..även haft dls.så de är dom ja kan rekomendera vid billliga bra grejor..doch har dom ju dyra saker me:)
sen finns de ju en massa mutant o va tusan allt heter..
inte så brydd i dom märkena,kör hellre nå ja vet va de är.
soundstream har väl bra produkter dom med:)

104 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
okej:) men ditt låter säkert mycket bra:) på grund av att bilen går så fruktansvärt dåligt så vill jag inte ha super tunga basar i:Pxd. Jag tycker att soundstream har mycket bra saker och är ganska kända med:) jag köppte nämligen en stylingbutiken bas för 200kr so m jag kan säga inte va den bästa basen jag ägt xd, men då får man ju tänka på priset med:P ju med man betalar ju mer får man det bara är så:/

Sök