Hejsan. Jag undrar en sak.Får man lov att tex ha installerat ett öppet sportluftfilter med rör och allt när man skall besiktiga sin bil ellermåste det vara orginalsakerna på.....
Luftfilter får du ha i bilen, även sportavgassystem o dyl. du får dock inte ha tex turbo lr lustgas installerat (Man får ha systemet installerat men du får inta ha någon gas inkopplad)
har hört att du kan få problem om du får en tråkad besiktningsman. En vänn till mig besiktade sin 9000 turbo. de var lite sura på hans 3" system och även på race katten! i Sverige måsta man trimma osynligt. men uppenbarligen går det bra för rätt många.
jaha hmm jo turbo å lustgas fattar jag . men sportsystem och racekatalysator . Förmodar de uppfyller kraven eller?
rätt kul med nyare bilar du måste Typa om ifall du sätter på bredare däck änn vad som står på reg beviset att bilen ska ha från fabrik (bilar nyare änn 1998 om jag minns rätt) . oftast bryr de sig inte på besiktningen så länge skärmkanterna räcker till . men de kollar gärna sånt på en flygande besiktning = spanska flaggan i rutan .
hmm! vadå ingen effekt grrrr om du öppnar upp för mer luft dvs mer syre till vardera cylinder så får du en ökad förbränning och en bra mycket bättre respons. kombinerat med ett avgasysstem så kan det bli änu bättre ca: 7-10 hk beroende på motorns liter volym man får enligt de nya reglerna öka 20% på hk och 30% på Nm=vridet dessa regler sattes 2004 men ingen Turbo eller kompressor eller gas
Dom bryr sig väl inte om Open-Ar kit och sånt på bilar ?! Isåfall ligger jag jävligt illa till
Har du otur så hävdar dom att du har försämrat säkerheten för gångtrafikantern (när du kör på dom). Fast så extremt dåligt humör är förhoppningsvis ingen besiktingsman på.
jaha hmm jo turbo å lustgas fattar jag . men sportsystem och racekatalysator . Förmodar de uppfyller kraven eller?
rätt kul med nyare bilar du måste Typa om ifall du sätter på bredare däck änn vad som står på reg beviset att bilen ska ha från fabrik (bilar nyare änn 1998 om jag minns rätt) . oftast bryr de sig inte på besiktningen så länge skärmkanterna räcker till . men de kollar gärna sånt på en flygande besiktning = spanska flaggan i rutan .
jo då, de uppfyllde avgaskraven de släppte han nätt och jämnt. men nästa gång fick han en kille som var jätte bra! först var motorn lite kall så den inte klarade avgasvärdena då körde han en sväng runt bilbesiktningen så motorn blev varm sen var det inga problem. synd att inte alla på bilbesiktningen gillar sitt jobb.