3842
Sök

Samma drivlina i Audi Coupe Quattro?

37 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Nån som har koll? Undrar alltså om det är samma drivlina i alla Audi 80 Coupe Quattro(89-95)? Vxl låda, axlar osv. Och även vad om nån vet ungefär vilka effekter dom klarar.

tacksam för hjälp! lite sugen på ett projekt smile

Fredrik

747 Inlägg
21 december 2008
Drivaxeln till dom framhjulsdrivna bilarna är inte samma som till quattromodellerna.

(Det är bara drivaxlar till AAH och ABC motorn som passar dom framhjulsdrivna till Coupé 2.8 92-)

Dom andra frågorna låter jag någon annan svara på smile

Mvh Toni
Senast redigerat av tonimakaroni (21 december 2008)

/ Toni Larsson

37 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Toni >>  Tackar smile

Sen har jag lyckats läst nånstans att bromsar ska vara samma på 2.8E(framhjulsdrivet/4wd?) som på S2an? kan det stämma?

MVH

Fredrik

747 Inlägg
21 december 2008
Inget jag läst eller så men jag är ytterst tveksam. Bläddra igenom lite bromsdetaljet på Quattro.se och där är det olika delar till vanliga Coupén samt S2 så tyvärr.

Mvh Toni

/ Toni Larsson

498 Inlägg
21 december 2008
Riven skrev:
Nån som har koll? Undrar alltså om det är samma drivlina i alla Audi 80 Coupe Quattro(89-95)? Vxl låda, axlar osv. Och även vad om nån vet ungefär vilka effekter dom klarar.

tacksam för hjälp! lite sugen på ett projekt smile

Fredrik

Vill inte vara petig men det finns ingen bil som heter audi 80 coupé eller 90 coupé, en coupé är en coupé och inget annat.
På vissa importerade står det dock felaktigt i regbeviset.

Ont: de borde väl finnas olika lådor?

747 Inlägg
23 december 2008
Jo självklart men finns inga drivaxlar på dom framhjulsdrivna lådorna som passar med Quattro drivaxlar.

Mvh Toni

/ Toni Larsson

Sök