3102
Sök

Volvo 855 t5 -95 Dump problem

3 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Hej, Jag har en volvo 855 t5 -94 och den dumpar inte som den borde (tror jag). Det är orginal dump. När man släpper gasen så "kvittrar" den som om det inte skulle funnits någon dump alls. Jag har bytt slangen emellan insuget och själva dumpen

Ska den kvittra när man dumpar ens? vissa säger att den ska det och att det beror på dumpen och vissa säger att det är flänsarna som ljudet uppstår ifrån när man släpper gasen alltså den dumpar inte alls.

Jag har öppet filter så man hör ljudet rätt väl.
Jag plockade loss dumpen och kollade så såg jag att det var ett hål i membranet hålet såg ut att vara orginal men jag vet inte

Här kommer en bild. (Tack på förhand) smile hålet är lite större än va det var innan jag tog loss det.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--IMG_0141.jpg

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
22 december 2008
Hade samma problem med min när jag köpte den.
Satt ingen slang till insuget var problemet då.
Men din dump verkar ju inte öppna sig så testa att byta den?
Angående bilden så har jag ingen aning hur det ska se ut.

MVH. Alex

3 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Ok, ska se om jag kan få köpt en dump innan jul nu smile Har hört av andra att det inte ska vara ett hål där alls.

4 822 Inlägg
22 december 2008
Det ska INTE vara ett hål där, hur ska den kunna öppna och stänga om det läcker där?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

3 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Sant men jag vet inte hur själva "luftens väg" är så jag tänkte att luften kanske tog någon annan väg men.
Tack för svaret big_smile

1 028 Inlägg
23 december 2008
e de bra å köra med dåligt membran? bara för att få de att låta gott alltså kvittret? kvh jimmy

Har inget å skriva ännu

4 822 Inlägg
23 december 2008
volvo_grabb skrev:
e de bra å köra med dåligt membran? bara för att få de att låta gott alltså kvittret? kvh jimmy

nej man förstör turbon på lite sikt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 002 Inlägg
23 december 2008
att den förmodligen kommer gå sönder om ett tag..

...

1 002 Inlägg
23 december 2008
För att luften trycks tillbaka ut genom turbon och vidare ut där den kom ifrån.. Alltså åt fel håll..

...

7 274 Inlägg
24 december 2008
dahboy skrev:
För att luften trycks tillbaka ut genom turbon och vidare ut där den kom ifrån.. Alltså åt fel håll..

Riktigt åt fel håll är det ju inte, bara fel väg roll

Men rent generellt om en turbobil kvittrar när man släpper gasen så är det något som inte står rätt till med dumpventilen.

Sök