Alla 23:or har samma stakar. Samma som det är i B20 74 och framåt B21. End of story. Är det inte samma kolvar i alla 23:or. 21:an är där väl raka och och gropad kolvar men 23:an ser likadana ut!
Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.
Alla 23:or har samma stakar. Samma som det är i B20 74 och framåt B21. End of story. Är det inte samma kolvar i alla 23:or. 21:an är där väl raka och och gropad kolvar men 23:an ser likadana ut!
precis
Jahapp då har jag fått fel info om stakarna...även säker källa
Vet dock att de finns 2 olika kolvar
För i min förra b23 hade jag lågkompskolvar med 6mm djup grop i
Å min b23a spis som jag plockade isär för 2-3veckor sedan sitter de högkompskolvar i Dvs helt plana kolvar...
B23A/E finns endast med en modell av kolv, har det funnit en grop i kolven så är det en B21 eller B230. När det gäller B21 så hade dom första årsmodellerna lägre komp (kolv med grop) när det gäller förgasarmodellerna medans på insprutarna hade plana kolvar. 80- har alla plana kolvar.
B23A/E finns endast med en modell av kolv, har det funnit en grop i kolven så är det en B21 eller B230. När det gäller B21 så hade dom första årsmodellerna lägre komp (kolv med grop) när det gäller förgasarmodellerna medans på insprutarna hade plana kolvar. 80- har alla plana kolvar.
Nej de var en B23kolv med grop i
Jag vet de för jag sålde kolvarna till en med 23spis å 96mm borr....å de satt även 24mm kolvbult å Mstakar samt boforsvev....