3638
Sök

värdelöst grepp på framhjulen.

BMW ///M3
404 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
tjena, jo de är så att jag tycker det är väldigt konstigt med min eller ja min gamla audi 100 quattro -93  som nu min mor äger att det sitter nästan nya vinterdäck på( dubbade ) men ändå när det blir halt på vägen så går bilen rakt fram när jag svänger.
även fast man kör i typ 10km/h så reagerar den knappt när man svänger.   
känns som det sitter blankslitna sommardäck på.
det känns inte "rätt" om jag säger så och undrade bara lite om det finns något som man kan göra för att förbättra det? eller om det är nått som kanske inte är som det ska?
den beter sig såhär hur jag än gör, om jag bromsar lite, gasar lite eller bara rullar.
och det sitter ju som sakt väldigt fina däck på, dock inget värsting märke men ändå ska ju ändå gå att svänga bättre än såhär!

537 Inlägg
26 december 2008
laaaarsson skrev:
tjena, jo de är så att jag tycker det är väldigt konstigt med min eller ja min gamla audi 100 quattro -93  som nu min mor äger att det sitter nästan nya vinterdäck på( dubbade ) men ändå när det blir halt på vägen så går bilen rakt fram när jag svänger.
även fast man kör i typ 10km/h så reagerar den knappt när man svänger.   
känns som det sitter blankslitna sommardäck på.
det känns inte "rätt" om jag säger så och undrade bara lite om det finns något som man kan göra för att förbättra det? eller om det är nått som kanske inte är som det ska?
den beter sig såhär hur jag än gör, om jag bromsar lite, gasar lite eller bara rullar.
och det sitter ju som sakt väldigt fina däck på, dock inget värsting märke men ändå ska ju ändå gå att svänga bättre än såhär!

Kolla så hjulen också svänger som ratten lol
Men verkar ju inte klokt iaf.

OEM <3
194 Inlägg
26 december 2008
Hjulinställning? Står de rent åt he*vete kan du få de fenomenet! kolla även så du inte har glapp i framvagn + bakvagn osv! börja med de!

These days &#9834;&#9835;

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
26 december 2008
svetsdiffad framvagn? tongue ha ha

Sump Runk Rätt O Slätt!

BMW ///M3
404 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
n0jas skrev:
Hjulinställning? Står de rent åt he*vete kan du få de fenomenet! kolla även så du inte har glapp i framvagn + bakvagn osv! börja med de!

jag böt ju stötdämpare fram för inte allt för länge sen och har inte gjort någon hjulinställning sen dess så det kan de nog vara men trodde inte det kunde bli såhär kasst för det smile
Senast redigerat av laaaarsson (26 december 2008)

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
26 december 2008
Vet inte om de är normalt, men min quattro beter sig precis lika... märks väl mest om man motorbromsar eller ger väldigt lite gas... Har man bara lite driv på hjulen så tycker iaf jag att de går mycket bättre, även om baken kan släppa lite då istället...
Å ja, jag har nya dubbdäck sen i fjol, å den har varit så hela tiden. Inga anmärkningar på besiktning om glappa leder/bussningar nånstans heller...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 december 2008
Byt till nått bakhjulsdrivet så kommer det inte går rätt fram längre iaf tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

OEM <3
194 Inlägg
26 december 2008
Audi golf osv kan du justera fjäderbenen fram på de två bultarna du lossar till benet, du har mycket troligen fått de väldigt fel om den beter sig så! bara en vettig hjulinställning kan rätta till ditt bekymmer! MVH Jonas

These days &#9834;&#9835;

CNC operatör
280 Inlägg
26 december 2008
gör en hjulinställning och kolla lufttrycket :p

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

Sök