3409
Sök

Få gulaktig blinkers trotts helröda bakljus.

87 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Har kommit över ett par helröda bakljus till BMW E34.
Nu är det så att bakblinkersen blinkar rött oavsett om man har en ofärgad eller orange lampa.
Använder vanliga 21w lampor.
Det vore skoj om man kunde få det att blinka lite mer åt det gula/oranga hållet.
Behöver absolut inte vara så det skulle gå igenom spb. Bara så det inte blinkar knallrött som det gör nu.
Kan det fungera med någon starkare lampa? nån färgkombination, grön+röd = gul ?
Vet att det finns fler trådar om liknande ämnen men har inte funnit något konkret.

TurboFREAK
291 Inlägg
25 december 2008
är dom tonade röda kan du ju ta med toningsbortagare eller aceton eller något liknande och torka bort rubbet och tona om dom fast inte lika mkt?
tonade ett par baklysen till min e30 fast med svart toningsspray gjorde dom inte helsvarta men hyffsat mörka och allt lyser i rätta färgerna

MVH

Kolla in mitt projekttråd och kommentera gärna!
Bmw 320i e30 turbocoupe -85
Ta en titt på bilen Bmw 320i turbocoupe

359 Inlägg
25 december 2008
ante_green skrev:
tonade ett par baklysen till min e30 fast med svart toningsspray gjorde dom inte helsvarta men hyffsat mörka och allt lyser i rätta färgerna

MVH

Ja, det vore ju lite dumt om dom skulle börja lysa svart wink

87 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
ante_green skrev:
är dom tonade röda kan du ju ta med toningsbortagare eller aceton eller något liknande och torka bort rubbet och tona om dom fast inte lika mkt?

MVH

Ja men jag vill ju ha dom röda.
Med svarta brukar de lysa i rätt färg med bara svagare.
Röda däremot så ändrar den färgen helt.

TurboFREAK
291 Inlägg
27 december 2008
när jag har tonat helröda baklysen så har jag bara spraya tills de ser någorlunda rött ut inte så att de är helt jävla rött men pröva ta och gör om så sprayar du lite mindre på blinkersen enda jag kan komma på i alla fall!

Kolla in mitt projekttråd och kommentera gärna!
Bmw 320i e30 turbocoupe -85
Ta en titt på bilen Bmw 320i turbocoupe

Avstängd
519 Inlägg
27 december 2008
ante_green skrev:
när jag har tonat helröda baklysen så har jag bara spraya tills de ser någorlunda rött ut inte så att de är helt jävla rött men pröva ta och gör om så sprayar du lite mindre på blinkersen enda jag kan komma på i alla fall!

ska de tonas så ska de tonas ordentlig enligt mig tongue annars ser de bara dumt ut om man sprayar mer än på andra ställen. Men jag tycker de är snyggt när de blinkar rött ja big_smile haha....men du gör som du vill smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Sök