3315
Sök

Dump

13 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
Tja!

Jag har en SAAB 9-5 AERO och jag hade tänkt att byta dumpventil. Men jag är inte så haj på bilar än så jag vete fan vad den sitter. Kan nån förklara var den sitter elle ge mih en länk där dom visar med bilder?

2 652 Inlägg
28 maj 2006
nu är jag inte världens bästa på saab men dom har återcirkulerande dump orginal , och den brukar sitta mellan luftfilter "röret" och insuget .
men som sagt så vet jag inte exakt hur den sitter på 9-5 men kan tänka mej att den sitter så som jag sa.
du ser lätt vart den är ,. är en svart pryl med två slangar på?

85 Inlägg
28 maj 2006
danne1978 skrev:
Tja!

Jag har en SAAB 9-5 AERO och jag hade tänkt att byta dumpventil. Men jag är inte så haj på bilar än så jag vete fan vad den sitter. Kan nån förklara var den sitter elle ge mih en länk där dom visar med bilder?

Den sitter på det svarta "tjocka" (Tryckröret) plast röret alldeles när du öppnar huven och i form av en svart ventil som det går ett Aluminium rör från...

Kolla på andra 9-5:or här på garaget så ser du säkert bilder på motorutrymmet där folk har bytt Av/Dump/bypass eller vad man nu vill kalla det... (många sätter dit en blank kromad sak i tron om att bilen går bättre och pyser högre snabbare) smile

Mvh
Senast redigerat av Talladega Power (28 maj 2006)

5 710 Inlägg
29 maj 2006
Hjälpande bild:
http://www.geting.se/image.php/9-5AV.jpg
Bilden är lånad  av "Ronnie", förövrigt ett utav de finaste SAAB-motorutrymmen jag skådat.

Eftermarknads "dump" till en 9-5:a bör vara som på bilden av återcirkulerande typ.

MVH Jonas
..............

Sök