3381
Sök

Kamrems byte m.m

11 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
#1
Nu har vi test kört min Peugeot 106 efter ett topplockspacknings byte och kamremsbyte. Men den var slö, och var nära att dö flera gånger, den går ojämt på tomgången och den bluddrar. Vi har även efter kollat att märkningen på svänghjulet och kamdrevet stämmer. Så vad kan det vara?


4 586 Inlägg
23 november 2008
#2
i västa fall så har du kört för länge med dårlig packning så motorn har ätit för mycket glykol och vill dö

kolla stiften dom säger mycket om hur motorn mår


11 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
#3
Hmm stiften är ju också nya.


1 948 Inlägg
23 november 2008
#4
__celica__ skrev:
Hmm stiften är ju också nya.

jo men ta ut dem och titta på dom... berättar ganska mycket om vad problemet kan vara... på tok för lite information för att vi ska kunna gissa vad som felet på din bil e big_smile

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
24 november 2008
#5
Glömt koppla in någon givare?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
24 november 2008
#6
Är ni säkra på att tändningen verkligen är rätt ställd ?
Låter exakt som det i alla fall.

C H E V R O L E T <3

Stockholm
43 Inlägg
24 november 2008
#7
tändhattarna?
man hör ju om den inte går på alla cylindrar?

Det kan ha blivit kortslutning på någon av tändhatarna när det byttes tändstift.

Stockholm
43 Inlägg
24 november 2008
#8
ojdå jag läste verkligen helt fel.. smile

kolla stiften, tändstiften säger mycket.. börja me det.

BOZIC
115 Inlägg
24 november 2008
#9
säger efter egen erfarenhet för ett par dar sen, varvar han upp som han ska eller gör han det i sessioner eller går han bara till 3-4000 varv?
felsök med tändningen först, troligtvis den som inte står riktigt rätt, kan stå fel 0.5mm och det blir helt fel..
därefter kolla tändkablarna, kolla även så du har ordentliga tändstift..



MVH Markus

Ljuset i tunneln visade sig vara ett tåg....

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 november 2008
#10
Har vart med om det några gånger att även om man har nollat motorn som den ska vara, så har det blivit fel när man spännt remmen sen me spännaren.
Vissa bilar jag jar t.om fått sätta en kugg fel med flit, så har det blivit rätt den.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

11 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#11
Vi har kollat så den går på alla stift iaf. Och det gör dom, men på dom nya stiften skulle man ställa in elektrodavståndet, men vi hittade aldrig det exakta måttet, vi jämförde lite med dom gamla. Och satte i stiften som dom var. vet inte om de kan ha någon betydelse.

Sen har jag juh ingen varvmätare i bilen. men den var juh väldigt slö att gasa upp, det gick knappt.


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 november 2008
#12
låter som tändingen inte är rätt inställd efter ni va klara .. sen kan ju inte påstå att en peguot nånsin varit pigg fast iof den kanske va piggare förut än nu


1 Inlägg
1 januari 2009
#13
när jag köpte celican så gick den dåligt på tomgång å så men efter mycke felsökning så visade det sig att det var ena kammen som hade kuggat om två kugg, då passade jag på å byta kammrem och spännare mm, och då gick den som en klocka.  kan ni ha monterat kammen fel?



Sök