Jag har fått ett litet problem Min 244a -79 är obesiktad, skulle varit inne senast 31:e December. Men på skattemärket är rött och är en 1a på, varför? Tycker då borde jag ha hela januari på för att märket är rött. Den är ju skattad månaden ut men obesiktad.
Skit skumt :S
Någon som kan förklara för mig? Är det körförbud lr inte?
Skattemärket visar inte hur länge den är besiktad. Det hörs på namnet, Det säger hur länge den är skattad. Som tex. om du har en 4a som slutsiffra har du en 8a på skattekvittot. Men sista besiktningsdagen är 30 Juni.
Okej jo men jag menar att bilen kan ju aldrig vara skattad längre än vad den är besiktad? Känns ganska idiotiskt att få behöva betala för en månad som egentligen inte behövs?
Men happ då är alltså bilen körförbud på iaf. Blire ingen brehäng idag heller på snön, får vänta tills besiktning imorgon.
Okej jo men jag menar att bilen kan ju aldrig vara skattad längre än vad den är besiktad? Känns ganska idiotiskt att få behöva betala för en månad som egentligen inte behövs?
Men happ då är alltså bilen körförbud på iaf. Blire ingen brehäng idag heller på snön, får vänta tills besiktning imorgon.
klart den kan vara skattad längre än den är besiktigad, skatten baseras ju på sista numret i ditt reg nr, dvs inställelse månaden..
jag har tex en 0:a på saaben, den ska besiktas senast den Sista februari, men den är skattad Mars ut..
De som har en 4:a i slutet på reg nr, ska in på bes senast juni, och skatten ska betalas senast sista augusti.
Det gör den inte Stort rosthål i golvet bak, har inte hunnit fixa det därför jag inte besiktade den i tid Hinner inte fixa det nu heller utan det blir att åka med den som den är och fixa hålet senare, har ju 1 månad på mig
Det gör den inte Stort rosthål i golvet bak, har inte hunnit fixa det därför jag inte besiktade den i tid Hinner inte fixa det nu heller utan det blir att åka med den som den är och fixa hålet senare, har ju 1 månad på mig
och under den månaden får du inte köra och leka om du får en 2a;). utan då ska bara bilen användas som mest nödvändigt för att få bilen godkänd.