3261
Sök

lackering

42 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
va kan de kosta att lackaom en blå 240,  bor utanför gbg.
e de nån där som kn tänka sig att ta sig an de för rimligt pris

10 287 Inlägg
29 maj 2006
Det finns lassvis med trådar om detta.

I ditt fall går det inte att säga då du inte berättar allt väsentligt som behövs för att man ens skall kunna gissa.

Här har du frågorna som man måste ha svar på för att ens veta vad du vill:

- Skall du lacka orginalfärg eller byta färg?
- Lacka bara ytor eller insteg och rubbet?
- Mellanslip eller inte?
- Alla ytor perfekta och därmed ta kostnad för ev omlackning om det blir mindre bra nånstans?
- Solid eller metallic?
- Om  metallic. Standard klarlack eller dyrare?
- Hur mycket klarlack? Bara det som behövs eller för att kunna polera ner om det behövs?
- Skall polering av rinningar i klarlack ingå eller låter du en rekondare ta det vid lackförsegling?
- Vilken lack? Standardfärg eller special typ kameleont?
- Tvåton?
- Vilket skick är bilen i? Bucklor, djupa repor,spräckta kofångare i plast.....
- Hur mycket att lacka på bilen? Vingar, kjolar, .....
- Hur bråttom har du? Rubbet på en vecka eller får det ta en månad?

Vill du veta bättre så plockar du upp gula sidorna och ringer runt till billackerare nära dig.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
29 maj 2006
Sharky skrev:
Vill du veta bättre så plockar du upp gula sidorna och ringer runt till billackerare nära dig.

/Göran

eller så använder man det otroliga internet wink www.gulasidorna.se å sök på billackerare samt göteborg. så ringer du runt med prisförfrågan osv. ska du ha kvitto eller inte? blir mycket billigare isf...

man lever bara en gång så lev väl!

91 Inlägg
29 maj 2006
Det är absolut inte rätt tid att lämna in biil för lack i gbg-området. Min är på lack och har varit det i 5 veckor. Dom ger mig nya datum hela tiden och biljävlen blir aldrig klar.. och firman jäg lämnat till har tydligen ändå väldigt bra rykte, så man får väl räkna med att det kan ta lååång tid.

Kollegans ringde runt förra och förrförra veckan till alla firmo i gbg-området och ingen hade tid att ta sig an den.. Verkar som att dom har enormt mkt att göra just nu.

Jag betalar 30papp för min hellack på ihopplastad bil. Dom fick dessutom slipa iordning det sista eftersom jag är amatör på området. Jag tycker det var et bra pris, så jag får väl räkna med lång "leveranstid" tyvärr.. Får jag den inte innan japmeet så kan dom dock få behålla skiten..

508 Inlägg
30 maj 2006
Kan tyvärr inte hjälpa dig, fick min lackning helt free, men då va vi ett gäng i verkstan å slipa, och efter 13tim så va den rosa, men d är väl bara lyfta luren å höra runt med lite lackare? Eller? wink

733 Inlägg
30 maj 2006
Sharky skrev:
Det finns lassvis med trådar om detta.

I ditt fall går det inte att säga då du inte berättar allt väsentligt som behövs för att man ens skall kunna gissa.

Här har du frågorna som man måste ha svar på för att ens veta vad du vill:

- Skall du lacka orginalfärg eller byta färg?
- Lacka bara ytor eller insteg och rubbet?
- Mellanslip eller inte?
- Alla ytor perfekta och därmed ta kostnad för ev omlackning om det blir mindre bra nånstans?
- Solid eller metallic?
- Om  metallic. Standard klarlack eller dyrare?
- Hur mycket klarlack? Bara det som behövs eller för att kunna polera ner om det behövs?
- Skall polering av rinningar i klarlack ingå eller låter du en rekondare ta det vid lackförsegling?
- Vilken lack? Standardfärg eller special typ kameleont?
- Tvåton?
- Vilket skick är bilen i? Bucklor, djupa repor,spräckta kofångare i plast.....
- Hur mycket att lacka på bilen? Vingar, kjolar, .....
- Hur bråttom har du? Rubbet på en vecka eller får det ta en månad?

/Göran

måste säga en sak.. de e antingen bas o klar/mattlack lr 2-K, de finns solida basar me...

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

733 Inlägg
30 maj 2006
creatix skrev:
Det är absolut inte rätt tid att lämna in biil för lack i gbg-området. Min är på lack och har varit det i 5 veckor. Dom ger mig nya datum hela tiden och biljävlen blir aldrig klar.. och firman jäg lämnat till har tydligen ändå väldigt bra rykte, så man får väl räkna med att det kan ta lååång tid.

Kollegans ringde runt förra och förrförra veckan till alla firmo i gbg-området och ingen hade tid att ta sig an den.. Verkar som att dom har enormt mkt att göra just nu.

Jag betalar 30papp för min hellack på ihopplastad bil. Dom fick dessutom slipa iordning det sista eftersom jag är amatör på området. Jag tycker det var et bra pris, så jag får väl räkna med lång "leveranstid" tyvärr.. Får jag den inte innan japmeet så kan dom dock få behålla skiten..

var har du lämnat in bilen nånstans??

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

Sök