3178
Sök

Blir det för högt ljud med bara 1 ljuddämpare ?

369 Inlägg
20 augusti 2006
Trådstartare
Hejsan hejsan

Ska nu slänga på ett 2.5" avgassystem på min CRX.. jag tänkte lämna bort katalysatorn (fråga inte varför) och sen så tänkte jag lägga en SIMONS ljuddämpare i mitten av systemet eller hur man nu ska säga.. Sen tänkte jag dra rör bak till slutet bara å slänga på feta slutrör. Men nu är frågan om det kommer att låta förjävla högt å dåligt med bara en ljuddämpare i mitten av systemet ? Jag vill ha ett någorlunda bra ljud. så att det hörs att det inte är orginal iaf smile  Någon som vet något om det här ??
Senast redigerat av BuuMi (20 augusti 2006)

397 Inlägg
20 augusti 2006
Sugisar har en tendens att låta mer än turbobilar, kan vara för turbon slår sönder rätt mkt av avgaserna..  men prova!

369 Inlägg
20 augusti 2006
Trådstartare
jo dom säger så.. men det är väl som du säger, bara att testa sig fram så jag får väl göra det bara smile om ingen annan har erfarenhet så.

59 Inlägg
28 augusti 2006
Jag har bara en orginal dämpare på min bil och det låter ju mera men det låter ju inte för mycket om jag säger så, men ska du ha sport dämpare skulle jag recomendera 2st för dom släpper ju igeonm ljudet liter mera.

MVH wernhede

Gasa tills det rasar.

Sugtrimning.. Det ända rätta ^^
28 Inlägg
29 augusti 2006
Tjo, jag hade en ljuddämpare på min gammla golf och satt ett rör på slutet, blev lite utav ett smattrigt ljud av det.

mvh.:.Lodiz

Johanoquai
14 september 2006
hehe ja kör me raka rör men innan ja satte in slutdämpar munstycket så hade ja ett decibell värde på över 80 wink hehe nu kanske de ligger på 50 eller 60 me munstycket i... de lät som en skogsmaskin men nu låter den mycket fint

6 Inlägg
4 januari 2009
har 2,5 tum å en japsare  å de är inget problem på besiktningen men de ända dom gnäller över är storleken på slut röret  det är en 88 och har en tom kat
Senast redigerat av farmen (4 januari 2009)

Sök