Hört att det låter sportigare/goare med öppet sportluftfilter, köpte ett sånt och satt på 745an..men jag hörde då ingen skillnad på ljudet, går det att bygga om röret till sportluftfiltret så det låter goare...eller brukar det inte vara någon skillnad på ljudet?
min 745 med b230f låter då inge mer , fast spettar man på fullt o släpper vid 6000 varv så kan man höra att de fiser till i filtret .. sen drar den mer soppa å
Turbobil med öppet/sportfilter brukar ju få tydligare sugljud vid acceleration och tydligare dumpljud. Sen om man tycker det låter gött eller ej är ju en smaksak.
nja, en gammal 745:a kanske inte låter så mkt bättre med öppet filter. Men jag tycker däremot att volvos femma med öppet filter låter gött när den börjar komma över 3500 varv
jag hörde ingen skillnad på 5,7liters V8an heller. Inte för att det var därför jag använde ett öppet filter, mer för syns skull. Lessna på tvättandet och nu är det original luftburk istället.
Min bmw är natt och dag. Låter vääääldigt mycke goare me sportfiltret. Har ett 3"rör emellan filtret å LMM.. Utan den rörstumpen nästan inget ljud alls.. (har provat d me)