3141
Sök

Låter goare med sportluftfilter!?

237 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Halloj!

Hört att det låter sportigare/goare med öppet sportluftfilter, köpte ett sånt och satt på 745an..men jag hörde då ingen skillnad på ljudet, går det att bygga om röret till sportluftfiltret så det låter goare...eller brukar det inte vara någon skillnad på ljudet? tongue

Abaaaaaaaaa

39 Inlägg
4 januari 2009
e det en sugmotor så är det bara att trycka hårdare på gasen.
Vad är det filter?

961 Inlägg
4 januari 2009
min 745 med b230f låter då inge mer , fast spettar man på fullt o släpper vid 6000 varv så kan man höra att de fiser till i filtret tongue .. sen drar den mer soppa å sad

Pure DieselPower

Häst
1 099 Inlägg
4 januari 2009
Turbobil med öppet/sportfilter brukar ju få tydligare sugljud vid acceleration och tydligare dumpljud.
Sen om man tycker det låter gött eller ej är ju en smaksak. tongue

Än är inte den sista idioten född..

+Uppfinnare+
643 Inlägg
4 januari 2009
nja, en gammal 745:a kanske inte låter så mkt bättre med öppet filter. Men jag tycker däremot att volvos femma med öppet filter låter gött när den börjar komma över 3500 varv smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

1 723 Inlägg
4 januari 2009
jag hörde ingen skillnad på 5,7liters V8an heller. Inte för att det var därför jag använde ett öppet filter, mer för syns skull. Lessna på tvättandet och nu är det original luftburk istället.

vill du ha goare ljud, byt avgassystem istället!

OEM <3
6 957 Inlägg
4 januari 2009
Bättre att satsa på ett avgas. eller grövre slutburk om du vill ha ljud big_smile

OEM <3

utbildad klant
2 197 Inlägg
4 januari 2009
Måste hålla med det sista där.

Mvh O.Frankeståhl

Miklen
4 januari 2009
Min bmw är natt och dag. Låter vääääldigt mycke goare me sportfiltret. Har ett 3"rör emellan filtret å LMM.. Utan den rörstumpen nästan inget ljud alls.. (har provat d me)

1 675 Inlägg
4 januari 2009
min låter turbo låter extremt med sport filter i borrad orginal box, men är väl inte riktigt orginal wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Sök