2435
Sök

Ovanlig toning

5 198 Inlägg
3 januari 2009
Ingen som har tänkt på att de kan kolla om säkringarna är borta  ?

4 822 Inlägg
3 januari 2009
VWSmurfen skrev:
Och den får inte vara av plast.

Jo det får den, har besiktat så 3 år i rad och när jag besiktade sist så hade dom kollat upp det själva ganska nyligen och dom sa att man får ha plast rutor så snacka inte skit utan ta reda på fakta.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Avstängd
1 714 Inlägg
3 januari 2009
gamlingen skrev:
Ingen som har tänkt på att de kan kolla om säkringarna är borta  ?

visst kan de det. men man sätter i en säkring som är trasig istället och hoppas de inte kollar,
utan litar på att man vet att motorerna gått eller nåt.

50/50 chans att det går,
eller så yttrar man: "jaha va det bara säkringen, jaha får man inte ha toning på framrutorna"
spelar man dum så kanske man kommer undan med en varning om man rycker dän toningen på plats också.
Senast redigerat av Emilius (3 januari 2009)

3 059 Inlägg
3 januari 2009
Emilius skrev:
men det är inte lag på sidorutor så om du blir stoppad är det bara rycka säkringen till elhissarna om du har det..

Here we go again... suck

230 Inlägg
3 januari 2009
Är du rädd för att folk ska se vem du är eller? ;-) ...känns lite som en panik toning av något slag tongue

273 Inlägg
3 januari 2009
v50sport skrev:
Är du rädd för att folk ska se vem du är eller? ;-) ...känns lite som en panik toning av något slag tongue

är säkert nån maffia boss lol tongue

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se

R-Berg
392 Inlägg
4 januari 2009
Vad jag har hört så är det lagligt att tona upp till 17% på dom främre sidorutorna.

16 197 Inlägg
4 januari 2009
Hamberg skrev:
Vad jag har hört så är det lagligt att tona upp till 17% på dom främre sidorutorna.

MEN MEN MEN.. man får inte ha solfilm fram...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

961 Inlägg
4 januari 2009
har kört med heltoning på 3 bilar ( extradark ) och aldrig blivit stoppad ..

Pure DieselPower

4 822 Inlägg
4 januari 2009
Hamberg skrev:

till och börja med så när man anger hur mycket man tonar så anger man hur mycket ljus den släpper igenom inte hur mycket den tar bort, för det andra så släpper inte en orginal ruta igenom 100% utan 85% eller nått sånt och för det tredje så får man inte ha toningsfilm överhuvudtaget på framrutorna.

talibangran skrev:
har kört med heltoning på 3 bilar ( extradark ) och aldrig blivit stoppad ..

men det innebär inte att det är lagligt wink

Använd http://www.garaget.org/forum/search.php skriv in toning välj Utseende och Styling och tryck på Skicka knappen och ni kommer hitta måååånga trådar angående hur mycket man får tona.

Mvh Christian

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
4 januari 2009
Robban_89 skrev:
Man får väl tona framsidorutorna om det är helvetes mycket ljusinsläpp? smile

Ska du ha Gladpack plastfolie då eller?

Hamberg skrev:

Vem har lurat i dig det?

Jag blir förvånad och imponerad att folk tar till så mycket knep för att kunna åka runt o vara olagliga. Rycka säkringar, byta rutor och ibland hela dörrar. jisses...
Det är ju förbjudet av en anledning, är det så svårt att respektera?

Men det är väl tufft...

7 274 Inlägg
4 januari 2009
Att man ska respektera saker bara för det är så låter jävligt dumt, men det är så svenska folket fungerar i dagsläget.

961 Inlägg
4 januari 2009
lagligt hit o lagligt dit tongue snart är de lika bra o sälja bilen o skaffa spark iställe tongue

Pure DieselPower

273 Inlägg
4 januari 2009
talibangran skrev:
lagligt hit o lagligt dit tongue snart är de lika bra o sälja bilen o skaffa spark iställe tongue

har en fräsch spark som inte gått många mil om du är sugen på byta ? wink skulle haft mig nån volvo o drick lite pilsner i smile

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se

Trätekniker
387 Inlägg
4 januari 2009
Fattar inte vitsen med att inte tona rutorna fram om man ändå tonar bak, jag har toning fram för att slippa få stark sol i ögonen.

Att göra det för det är coolt, knappast har massa andra opraktiska saker som jag bara har för det är "tufft"

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

4 822 Inlägg
5 januari 2009
oleg skrev:
Fattar inte vitsen med att inte tona rutorna fram om man ändå tonar bak, jag har toning fram för att slippa få stark sol i ögonen.

Att göra det för det är coolt, knappast har massa andra opraktiska saker som jag bara har för det är "tufft"

Jag har också toning fram för att slippa få in så mycket sol, man behöver inte ha så mörkt utan det räcker med den ljusaste filmen som släpper igenom 50% för att det ska bli behagligt + att den tar bort en hel del värme ifrån solen så att det inte känns så varmt när solen ligger på.

Mvh Christian

Sök