3614
Sök

Motorproblem Peugeot 307SW Katalysator + något annat

876 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Hej!

Som topic säger så är det lite problem med bilen. Skulle köra iväg för en stund sen med den och när jag startar den så går den lite dåligt. Rycker lite när man gasar. Händer så ibland när det är kall så jag funderade inte mer på det.

När jag kört ca 500 meter så får jag ett fel meddelande där det står "Catalytic Converter Fault" och motorlampan börjar blinka. SÅ jag stannar och vänder för att köra hem den. Då får jag ett till felmeddelande där det står "Antipollution Fault".

Är det någon som vet vad felet kan vara?

Bilen är en Peugeot 307SW -04 med 2.0l motor på 137 hk.

Mvh Emil

10 Inlägg
3 januari 2009
Tjena Emil

Hade exakt samma problem som dig för ca en vecka sedan. Skulle köra och hämta en pizza och efter ett litet tag så börjar den gå riktigt illa (trodde att den skulle stanna) och tätt därefter så kommer dessa felmeddelande som du beskriver fram.

Skulle gå ut idag och se vad det stod när jag startar den och ringa till en bilmekaniker och fråga om råd men då kommer det inte upp några felmeddelande längre, kan det bero på att det är plusgrader idag?
Har du fått rätt på problemet, eller har du någon information om det?
Frågan är om man vågar köra med den nu.

PS. Jag har en Peugeot 206 GTI -02

Vänliga hälsningar Nicklas
Senast redigerat av nilsi (3 januari 2009)

876 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Vi lämnade in den men dem hittade inte några felkoder här heller. Men däremot så trodde dem det va nått med tändningen så vi bytte tändstift till Bosch. Körde på biltema stift innan. Men den gick inte helt bra sen heller så vi tog tändkasseten från vår 206:a och satte i 307:an. Och nu går den perfekt. Så antingen är det stiften eller tändkasseten.

206:an märks det ingen skillnad på trots utbytt tändkassett så jag vet inte riktigt vad felet är.

Mvh Emil

10 Inlägg
5 januari 2009
Okej, tack för svaret.

Antar att jag får testa att byta stift och kolla över tändkasseten. Var ett bra tag sedan jag servade den senast.

/Nicklas

876 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
okey, men köp inte biltema stift då. Dem var bara skit. Annars så är inte en tändkassett så dyr. tror dem skulle ha ca 1500:- på Peugeot för en ny.

Mvh Emil

Sök