Tjena!
Jag har en citroeng xsara -98
som gör lite som den själv vill när jag kör. Det är en 1,8l insprut.
Problemen är att den när som helst kan sten dö för att sedan vakna till liv igen efter ett par sekunder (precis som om man skulle vrida om nyckeln). Tomgången kan ibland flippa ut ordentligt. Och sen nu de sista dagarna har den även börjar hacka till när jag kör. Ibland kan den funka klockrent att köra med och ibland (eller oftast) så bara dummar den sig. Händer även att "dragläget" när man ska köra iväg blir jätte klent så den har ingen ork upp till 3000 varv men detta förekommer ytterst sällan, kanske 1 dag var tredje månad.
Jag har konstaterat att det inte är motorsyrnings givarn p.g.a. den är bytt. Det borde inte vara tändstiften för iså fall borde den inte sten dö, utan börja bluddra och ha sig. Jag har gått igenom alla kontakter o.s.v. Hällt i STP injection cleaner utan något resultat. Denna motorn är försedd med tändkasset, kan det ev. ha något med denna att göra???
Om man tar upp bräslefilters frågan...om det blir dåligt, då borde väl bilen alltid bete sig som ett svin? Bilens karaktär ändrar ju sig, man vet aldrig vilket humör den är på.
Vore jätte tacksam för hjälp.
Det är ju en citroeng, så det kan ju vara vad fan som helst nästan
/Rasken