3990
Sök

Falken Däck!!

4 Inlägg
2 maj 2006
Trådstartare
Jag funderar på att köpa nya däck. Just nu har jag Goodyear F1 235x35x19 som börjar bli väldigt slitna och jag måste snart skaffa nya.
De gamla däcken har fungerat väldigt bra men jag är lite missnöjd med vädljudet, skulle helst vilja ha tag i lite tystare däck.
Undrar om någon har några erfarenheter av Falken FK-452? Eller något annat bra, tyst däck, vore i så fall väldigt tacksam för lite tipps.

MVH
Johan

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
2 maj 2006
har man 19" så får man mycket vägljud. tror inte att andra däck gör väldigt mycket skillnad. grejen är den att det är däcket som tar upp dem små vibrationerna och ojämnheterna. om däckets profil minskar, minskar även förmågan att dämpa ljuden.

man lever bara en gång så lev väl!

75 Inlägg
3 maj 2006
Det är även så att ett däck med v-mönster låter mer än andra däck utan vmönstret. så det kan ju va en sak o tänka på.. Men visst är det snyggt med v-mönster..smile

4 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
mylittlepolo skrev:
Det är även så att ett däck med v-mönster låter mer än andra däck utan vmönstret. så det kan ju va en sak o tänka på.. Men visst är det snyggt med v-mönster..smile

Mmmm det är ju det....skitsnyggt!..*S*
Men det är ju ingen höjdare när man får sitta med intercomsystem!..*S*

3 Inlägg
10 maj 2006
Jag har dem i 18"`s utförande, sitter som klister i kurvorna och jag har en ganska tung bil(9-5 kombi)

35 Inlägg
31 maj 2006
yokohama AVS Decibel!

rullar tyst o fint!

Sök