3057
Sök

240 dörr låter konstigt

31 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Hallå, är inte så insatt i bilar och frågar därför här.
När ja stänger förrar dörren på min 240 blir det ett obehagligt ljud som om man bockar två plåtar sakta.

Någon som vet varför det låter och vad som kan göra för att förhindra att det ger ifrån sig detta ljud?
Senast redigerat av SonKA (9 januari 2009)

7 100 Inlägg
9 januari 2009
bättre rubrik!

men testa och smörj och skruva åt gångjärnen

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Lastbilschaufför
123 Inlägg
9 januari 2009
Antagligen gångjärnen som börjat hänga så det tar snett på låset. Om du sakta stänger dörren när du sitter på huk och kollar mot vecket på dörren ser du då om dörren åker något uppåt när du trycker igen den?

31 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Lundgren_85 skrev:
Antagligen gångjärnen som börjat hänga så det tar snett på låset. Om du sakta stänger dörren när du sitter på huk och kollar mot vecket på dörren ser du då om dörren åker något uppåt när du trycker igen den?

Har inte gjort det. kom hem nu klockan 6 efter att ha märkt att det låter om dörren.
Får ta och kolla det imorgon.
Men det är till att smörja och dra åt gångjärnen en anning?

908 Inlägg
9 januari 2009
ja

31 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
bmx skrev:
bättre rubrik!

Får tänka på det nästa gång ja behöver fråga något.
Ska nog ta och göra det imorgon.

Med.lem
3 759 Inlägg
9 januari 2009
SonKA skrev:
bmx skrev:
bättre rubrik!

Annars ändrar du bara nu, det tar en minut, så slipper nästa volvo nisse som har problem med sina ladugårdsdörrar starta en ny tråd som sakta med säkert dödar garagets servrar..

Ang dörren, tja du har fått bra svar, förmodligen har dörren fått en smäll och börjat tjärva (stavning?).
Smör upp de rörliga delarna med typ 5-56, brukar lösa de mesta smile
Senast redigerat av Mr_EmCom (9 januari 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Lastbilschaufför
123 Inlägg
9 januari 2009
Får justera upp den lite och lägga på kopparpasta i låset och på glidytorna så blir de kanon. Om de nu e dörren som hänger, kan ju även va annat som jag inte kommer på just nu.

31 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Mr_EmCom skrev:
SonKA skrev:
bmx skrev:
bättre rubrik!

Annars ändrar du bara nu, det tar en minut, så slipper nästa volvo nisse som har problem med sina ladugårdsdörrar starta en ny tråd som sakta med säkert dödar garagets servrar..

Ang dörren, tja du har fått bra svar, förmodligen har dörren fått en smäll och börjat tjärva (stavning?).

Jaha? Går det ändra rubrik när man lagt upp en tråd?
En smäll har den nog inte fått, inte av mig iallafall eftersom ja ägt den i 2 dagar. 5-56 funkar ju till allt så det kan ja nog fixa.

Med.lem
3 759 Inlägg
9 januari 2009
SonKA skrev:
Mr_EmCom skrev:
SonKA skrev:

Jaha? Går det ändra rubrik när man lagt upp en tråd?
En smäll har den nog inte fått, inte av mig iallafall eftersom ja ägt den i 2 dagar. 5-56 funkar ju till allt så det kan ja nog fixa.

Japp det går, klicka på ändra eller redigera, (eller vad det nu står) i första inlägget. Där kan du ända. smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

31 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Lundgren_85 skrev:
Får justera upp den lite och lägga på kopparpasta i låset och på glidytorna så blir de kanon. Om de nu e dörren som hänger, kan ju även va annat som jag inte kommer på just nu.

Prova med 5-56 först. Annars blir det mer seriöst och ta bort dörren antar ja och rengöra och feta in allt.

455 Inlägg
10 januari 2009
om det är det judet jag tror är det ett vanligt fel på volvo är typ två små runda metallbitar och en stång och med tiden blir metallbitarna slitna så dom låter! titta på dom och om du kan skruva på metall bitarna så kann det försvina sitter mellan gångjärnen!

>syns man inte finns man inte<

Sök