2510
Sök

Mercedes 190D - FiGurT

324 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Tjo.
Ska nu börja mitt första seriösare projekt. Bygget kommer nog ta ganska lång tid med tanke på pengarbrist och liknande. Men man får väll försöka så gott det går.

Det jag funderat på till bilen är:

*Nytt bagagebygge.
*Nya högtalare i bilen.
*Addon fram
*Sidkjolar
*Ny lack
*Mattsvart bord i framrutan
*Toning bakrutor

Kom med mycket tips!

Utgångsobjektet är en Mercedes 190 Diesel -88.

http://forumbilder.se/images/64200964657PM5510.jpg

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
11 januari 2009
Jo, förr fan! lycka te!

----------------Våga Vägra Volvo----------------

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
11 januari 2009
Fan va alla fixar med 190 modellerna, vilket är roligt big_smile

Bara att kämpa på! Vill du ha hjälp eller tips så hör av dig! smile eller kika in min projekttråd eller sida!
Mvh Kim

28 Inlägg
11 januari 2009
det kan bli riktigt fint om du gör det riktigt med en gång bättre det får ta lite mer tid

Better fight for something than live for nothing
www.myspace.com/solitudeswe

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2009
Kommer nog bli bra det här. Efteråt syns inte hur lång tid det tog, bara resultatet wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
11 januari 2009
Kommer bli kanon! Seriösa projekt är väldigt kul och följa, och ännu roligare när det handlar om en liknande bil som man själv äger, så kämpa på!

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

324 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Hur funkar projekten? Tänkte mest om man ska redigera allt på förstasidan eller bara eftersom?

Har iaf köpt 2,5 meter mattsvart bord till framrutan. Den var ganska bred så räcker nog till toppen av bakrutan om man vill det med. Har sett en del som har så. Har även köpt lite toning till sidorutorna, blev en mörk 5%toning.

Beställde också en hållare till mina x-lysen. Har 4st Sim, vet inte om dom lyser bra, men bättre än inga alls.

547 Inlägg
11 januari 2009
Trevligt projekt smile

Angående själva tråden så tycker jag inte du ska ha alla uppdateringar i första inlägget. Blir så svårt att veta vart vilka kommentarer hör då. Så uppdatera alltid i ett nytt inlägg, och skriv gärna i rubriken vilket datum senaste uppdateringen var. Lättare att följa tråden då när man ser när senaste uppdateringen var. smile

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

324 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/53053/541346_186htv.jpg

Här är en bild på lysena. Har funderat på att lacka om det gråa runt dom till svart eller vinrött.
Sitter glimmare i dom, ska även pilla in dioder i blinkers, och vanliga lysena. Vad tror ni om det?

Fram kommer det komma vita blinkers, och dom på skärmarna tror jag nog jag tänker tona svarta. Ev koppla in dom på parkeringsbelysningen så dom lyser hela tiden. Bakljusen funderar jag nästan lite på att tona svarta också.

Sök