3340
Sök

Köpråd BMW 5-serie, E60-kaross

329 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#1
Har kollat länge på BMW E60 och tycker att dom nu börjar komma ner i humana priser, och det börjar bli dags att låta S60:n pensioneras i garaget.. smile Så tips och råd ang. dessa modeller tas tacksamt emot! Vad brukar vara fel på dom, vad ska jag titta efter osv?
Känner själv att jag vill ha ett exemplar med så mycket utr. som möjligt samt större motor än 520.
Ös på med synpunkter! cool


212 Inlägg
10 januari 2009
#2
bra bil, inga allvarliga fel, helst över 525 och bra uttrustning, skinn och automat ett måste, mycket finare med m-optik


329 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#3
Okej! Ja det är så jag tänkt själv.
Är det stor skillnad att hämta en bil i Tyskland jämfört med att köpa den i Sverige? Detta skall bli en ren bruksbil = köras och användas året runt. Bryr mig mindre om värdet efter jag haft den just därför. Vill bara få ut så mycket som möjligt för pengarna.


212 Inlägg
10 januari 2009
#4
inte lönt att åka till tyskland nu när kronan är dålig, 11kr för 1euro...

kolla in dessa

http://www.blocket.se/vi/19077463.htm?ca=23_11_s

http://www.blocket.se/vi/19727578.htm?ca=23_11_s


Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2009
#5
kika runt lite på Autopower.se, står en massa nyttigt och intressant. Se till att skaffa en 525a eller större då 520 och 523 känns lite klena i en såpass tung bil. Gärna 530 så blir det riktigt bra tryck

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
11 januari 2009
#6
Ska du hämta bil i tyskland så är det nog enbart för att utbudet är större och oftast är bilarna bra utrustade. Annars som sagt finns mkt nyttigt att läsa på autopower.

Egenföretagare
999 Inlägg
11 januari 2009
#7
Här har du en snygg http://www.blocket.se/vi/19769155.htm

Angående import så verkar det inte löna sig direkt, förutom för oseriösa firmor som backar mätaren 10-15 000 mil innan den säljs i Sverige.

Edit:
Tillägg, skulle inte tacka nej till en 520 ändå, årsmodeller 03-05 har en 2,2 liters 170hk sexa, 0-100 9s toppfart 230km/h

Här har du en billig 525 -05 http://www.blocket.se/vi/19602010.htm?ca=17_s
Senast redigerat av weeeman (11 januari 2009)


178 Inlägg
11 januari 2009
#8
En del elektronikfel med bl a styrboxen på tidiga E60. Har den panoramatak så brassa upp bilen i rejäl fart och lyssna så det inte är några missljud. I övrigt mest småsaker.

Mycket bra info på www.e60.net

Personligen skulle jag inte köpa en E60/61 igen utan komfortstolar eller HELelektriska sportstolar. Har halvel. sportstolar nu = inget svankstöd. Nackstöden på allt utom komfortstolarna är åxå ruttna eftersom man inte kan vila skallen mot dom med normal körställning...Gillar du musik så se till att undvika stdstereon åxå då den är helt kass för annat än att lyssna på P1. Tänk även på att småsaker som mugghållare od var tillval så det kan saknas.

Största poängen med import i nuläget är väl att urvalet är större. Prismässigt är det nog ingen direkt skillnad längre.


87 Inlägg
11 januari 2009
#9
Automat är ju knappast ett måste..
Nu står dom ju rätt lågt iaf.


212 Inlägg
11 januari 2009
#10
D e svårt med bmw, men jag personligen hade köpt med sportstolar, blir lättare sen när man säljer, många tänker inte på nackstödet osv. Sen köp helst med mycket uttrustning, som hel-elektroniska stolar, navi, telefon, pdc, m.m. Allt det underlättare sen när du ska sälja. En sak du ska veta, hittar du intressant bil hos privatägare, kolla om den har stått länge till salu, ring och ge skambud, då menar jag verkligen skambud, i fall priset ligger på 250 bjud 215/220, många vill bli av med sina bilar pga förlust av arbete eller köp av hus/lägenhet.



Sök