Tänka kolla om det är någon som vet hur jag ska göra med luftmassemätare och dyligt när jag ska sätta i ett öppet-sportfilter. (tar bort orginalluftburken)
Luftmassemätaren ska sitta kvar. Köper du t.ex ett "open air kit" eller liknande får du säkert en bruksanvisning till, men det är kanske inte det du ska köpa?
Luftmassemätaren ska sitta kvar. Köper du t.ex ett "open air kit" eller liknande får du säkert en bruksanvisning till, men det är kanske inte det du ska köpa?
Ja det är ett open air, kollade med dom som säljer det, och dom sa att jag skulle sätta fast luftmassemätaren i sidan på värmeskyddsplåten som följer med, men det kommer ju inte att funka, för då mäter den ju inte luftflödet?
Vad är det för typ av luftfilter? Om det är ett modellanpassat kit så finns det oftast (Om inte alltid) en "extra grej" där LMM ska sitta. Det gjorde det för mig när jag köpte från BSR som jag kan rekomendera.
såhär såg mitt ut.
Så såg mitt ut, saxat bilden från Google
EDIT LMM sitter precis innan Värmeskölden (Sett utifrån värmeskölden) det följer med en plast grej där den ska sitta eller flyttar över hela. Du kommer förstå allt när du väl köper det.
Den sitter på andra sidan värmeskölden från filtret, du kan vara lugn de har täntk på detta inne på BSR bara att casha in ett. SKulle det vara några problem eller så så är det bara att ringa dem.
Eller så ringer du dem nu om du fortfarande är osäker, för mig hade det bara varit att betala.
Den sitter på andra sidan värmeskölden från filtret, du kan vara lugn de har täntk på detta inne på BSR bara att casha in ett. SKulle det vara några problem eller så så är det bara att ringa dem.
Eller så ringer du dem nu om du fortfarande är osäker, för mig hade det bara varit att betala.
Ok, tack! men frågan är hur den mäter luften då?? får väl ringa och kolla.
Ok, tack! men frågan är hur den mäter luften då?? får väl ringa och kolla.
den mäter ju luften som passerar.. Luften kommer in genom filtret, videre genom luftmassemätaren osv.. Vad är det du inte förstår..
I luftmassemätaren sitter en eller flera platina trådar som värms upp elektriskt, och sedan kyls ned av luftströmmen. Beroende på hur mycket tråden/trådarna kyls & hur mycket elektriskspänning som krävs för att trådarna ska hålla en konstant tempratur, får bilens motorstyrdon en signal om hur mycket luft bilen tar in i motorn. Därefter beräknar bilens motorstyrdon hur mycket bränsle som skall sprutas in i motorn i förhållande till mängden luft. I modernare system är platinatråden ersatt med ett litet kretskort istället.
alltså jag fattar ju hur den mäter, men jag menar som du skriver att den måste sitta mellan filter och luftslang. Har fått en beskrivning från BSR, så nu blir de bara att köpa:P