3976
Sök

Vill ha "stummare" bakaxel på min volvo 745 16v

Sladdare
108 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Hej, Jag skulle vilja veta vad som krävs för att få bakaxeln lite stummare på en 740.
Det jag menar är att bakaxeln åker lite fram och tillbaka när man kör, märk bland annat mycke när man ska stanna och drar i handbromsen, då åker bakaxeln bak och sen fram sen stop, hoppas att ni vet vad jag menar.
Ska jag byta ut några bussningar? isåfall vilka och i vilket matreal? har tillgång till svarv samt matarealen Aluminium, mässing och vanlig plats, vilket matreal ska jag använda för bussningarna?

Tack på förhand, hoppas denna tråd inte är helt onödig
Senast redigerat av Flotti200Lush (11 januari 2009)

Jag har såndär tix som gör att jag måste köra om, skitjobbigt med 63hk..

Leg. Bilplågare
74 Inlägg
11 januari 2009
Svarva bussningar i lagermetall så blir den stum nog...smile..............kolla vart den glappar istället.......har haft 740 som har varit så och det kan vara riktigt slut på bussningarna.........finns "nylon" stänger man kan svarva av.......kom ihåg rör hylsa inne i bara så funkar det.
Lite folkrace kanske men va fan..........kvitta la

Lakhea Racing do it hard.

huh?
10 427 Inlägg
11 januari 2009
Tyckte jag läste nånstans att man kunde rotera dom vanliga bussningarna, dvs montera
dom lite annorlunda för att det skulle bli stummare.. vete tusan.

Så här ska ju alla bussningarna till bakändan se ut:
http://www.ipdusa.com/uploads/images_skus/4334.jpg

Motsvarande original antar jag.

Tyckte mig ha läst nånstans att det även är poly-bussningar på gång nånstans
att kunna köpas hos http://www.ipdusa.com/ . Men göra egna kan nog vara lönt.

Supraman
2 300 Inlägg
11 januari 2009
om den rör sig när handbromsen är på beror på att backarna inte sitter fästa i något. då kan det upplevas att det rör på sig när man har dragit handbromsen

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök