3885
Sök

Audi 80 coupe 2.6 Avgas

34 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
Letar efter mittersta burken efter kattarna, men hittar inget på mekonomen? Måste främst ha dom 2 rören som sitter bakom kattarna eftersom jag sedan efter det bygger vidare med 3",

nåja, någon som vet vart man kan inhandla dessa rör eller ett helt avgas?

Undrar även, den "tjuter" i motorn med, förra ägaren sa att det uppkom eftersom det var en ny generator, kan det stämma?

Tacksam för svar

657 Inlägg
26 maj 2006
Hos VAG bör de väll ha va du söker när det gäller avgas-system till en audi...

Min generator "tjuter" oxå å den e renoverad så de kanske blir så när de är nya????

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

34 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
Alex_halvordsson skrev:
Hos VAG bör de väll ha va du söker när det gäller avgas-system till en audi...

Min generator "tjuter" oxå å den e renoverad så de kanske blir så när de är nya????

Jo ska åka till en audi verkstad idag, är lite orolig att det ska kosta skjortan bara!

657 Inlägg
26 maj 2006
Ofta så är det mkt billigare än va man tror på VAG, har vart där å handlat mkt til S2:an

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

34 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
centraåspump 4600,- sedan en sats med rör till det med 600,-

Mittersta delen av avgasystemet 5400,-

Jag bygger mig nog något själv av en simons burk!

34 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
Kom underfun med att det är servon som låter skumt, antar att det beror på att det är skit i systemet. Hur rensar och rengör man ett sådant system?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 maj 2006
det är inte bara för lite olja i servosystemet då? kolla nivån och slå i en slatt olja om det behövs, oljan är dock allt annat än billig...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

34 Inlägg
29 maj 2006
Trådstartare
TS_quattro skrev:
det är inte bara för lite olja i servosystemet då? kolla nivån och slå i en slatt olja om det behövs, oljan är dock allt annat än billig...

Nejdå olja finns det, men Ljudet är så svårt att beskriva. Har man dåligt med olja så låter ju oljudet mer "ojämt" detta ljud låter jämt och nästan som ett ljud som man tror ska vara där.

361 Inlägg
2 juni 2006
Det kan vara hjullagren i servopumpen för det uppkom i våran efter att remmen hade blivit lite för spänd.

Sök