4529
Sök

Koppla förbi förkopplingsmotstånd???!!!

24 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Har en 940 -96 med fk motorn. Har bytt till högohmiga spridare o måste ju därmed koppla förbi förkopplingsmotstånden till spridarna. Är det någon som har gjort detta förr som kan förklara på ett bra sätt o gärna visa bilder?!

Tack , MVH Henric

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 januari 2009
du har 5 sladdar som går ut till dosan med motstånden i, klipp av alla 5 och få ihop dom på ett bra sätt tex löda ihop och sen krympslang på.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 028 Inlägg
12 januari 2009
måste man överhuvetaget ha motstånd när man kopplar för bil orginal motståndet? e de inte vara å brygga sladdarna? hade jag på min...?

Har inget å skriva ännu

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 januari 2009
volvo_grabb skrev:
måste man överhuvetaget ha motstånd när man kopplar för bil orginal motståndet? e de inte vara å brygga sladdarna? hade jag på min...?

de var ju så jag skrev?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

62 Inlägg
13 januari 2009
speedster_ skrev:
Har en 940 -96 med fk motorn. Har bytt till högohmiga spridare o måste ju därmed koppla förbi förkopplingsmotstånden till spridarna. Är det någon som har gjort detta förr som kan förklara på ett bra sätt o gärna visa bilder?!

Tack , MVH Henric

Om jag inte minns fel sitter det högohm spridare orginal? turkosa spridare på fk? Mvh

10 287 Inlägg
13 januari 2009
Det sitter likadana spridare på både FK och FT: Lågohmiga.

/Göran

sopbilen skrev:
Om jag inte minns fel sitter det högohm spridare orginal? turkosa spridare på fk? Mvh

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

245 Inlägg
13 januari 2009
Här har du svaret.. Inga kablar behöver klippas osv, det är bara idioter som förstör på det viset..   http://www.svenskavolvo7900klubben.se/p … mp;t=29277

24 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Okej då är det som jag funderat lite på då! Tack för alla svar!

Mvh
Senast redigerat av speedster_ (13 januari 2009)

62 Inlägg
14 januari 2009
Sharky skrev:
Det sitter likadana spridare på både FK och FT: Lågohmiga.

/Göran

sopbilen skrev:

aa men jag hade för mej dom var hög ohm  tongue lär sig alltid nåt nytt smile

235 Inlägg
14 januari 2009
rockabillyshoes skrev:
Här har du svaret.. Inga kablar behöver klippas osv, det är bara idioter som förstör på det viset..   http://www.svenskavolvo7900klubben.se/p … mp;t=29277

Länken blev nog lite fel wink

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)

Sök