Hejsan!
Har fått en 740GL orginal allt =P
Tänkte inte lägga några pengar på utsidan på denna bilen utan tänkte att jag skulle lägga desto mer pengar inne i bilen på ljud och annat =P
Men jag behöver mycket tips på dels vad jag ska andvända och dels på vart allt ska sitta =P
Har tänkt följande!
Har tänkt mig ett par nya högtalare fram, vilka är ej bestämmt. Förslag?
Har också tänkt mig ett par 6x9:or eller liknande i hatthyllan, vet ej vad. Går även bra med något annat som har bra ljud och så man slipper bygga om hatthyllan. Förslag?
Har tänkt mig 2 stycken 12" i bagaget. inte heller här är jag säker på vad jag vill ha. Förslag?
Också antar jag att det behövs 2 diskanter fram. Förslag?
Detta behöver ju också drivas av 2 stycken slutsteg. någon som har förslag på även denna punkten?
Kommer också att sätta in 2 stycken bildskärmar på nackstöden fram så att dom bak kan kolla dvd eller spela för jag kommer att koppla in ett x-box till dessa skärmar.
Skärmar och x-box har jag fixat. men har fått problem även på denna pungt. Vet nämligen ej vart jag ska göra av x-boxet. är rädd att om man sätter det bak så slår basarna så hårt så att skivan i x-boxet hoppar och på de sättet hänger sig X-boxet.
Kanske är bäst att jag säger att jag vill ha så mycket yta som möjligt kvar i bagaget för jag håller på och jagar också så vill helst kunna få ner ett rådjur i bagaget om man lyckas någon gång

Som ni ser så är jag nybörjare på det här med ljud. Så lite hjälp tar jag tacksamt imot

Tänkte att min budget skulle sträcka sig till ett absolut max på 6500kr och i dessa pengar ska följande då ingå. Bas (element eller låda spelar ingen roll) + ett par framhögtalare + ett par högtalare i hatthyllan + ett par diskanter + 2stycken slutsteg.
Har jag för snäv budget? ska jag öka den lite?
Kom med förslag är ni snälla. Behöver hjälp!
MVH/Jocke