Tjena lägger upp en projekttråd på min volvo 140
Mina framtidsplaner ser väl ut nåt i den här stilen;
- bygga bur i bilen
- 2 rally stolar + 3"fyrpunktsbälten
- nytt insug, (hemma gjort)
- momo ratt
- tömma hela motorutrymmet
- bygga nya tryckrör
- ny dump
- svetsa igen alla små hål och bygga om lite i motorutrymmet
- dra om all el
- 60l alu tank
- nya soppa pumpar
- slangar ska bytas till metallomspunna
- ny 4"-5" varvräknare med shiftlight
- bygga 3" avgassystem från turbon med en ljuddämpare
- klä baksätet me plåt, dörsidor osv
- ny intecooler, (inte så jävla fränt med en saab 9000) men funkis !
- slipa och lacka hela bilen in och utvändigt, mattsvart bil med vita fälgar !
- lacka motor och tryckrör och smågrejjor vita
- ny huvlås
- svetsa igen alla hål runt om från listerna
och säkert en massa mer !
slänger upp några bilder på bilen och nermonteringen !
så ser bilen ut just nu, inte den finaste men den ska vi ändra på så småningom
här ser det rent förjävligt ut eller ? hah
medans ja plockade ner motorn prova ja se om generatorn gick å fina upp lite grann,
onödigt än så länge men.. fin blev den
framtidens planer blir väll att svetsa igen alla listhål osv, gjorde ett test på framskärmen me gott resultat
2 nya soppa pumpar vet dock inte vilken typ, hur bra dom är osv, så om någon känner igen dom så göre mig ingenting om ni orkar skriva någon rad om dom
den var ENORM, vet inte om det blir lite mycke "fordons" varning på den
det kommer ju låta som om man tömmer en hel jävla kompressor på 2 sekunder! menmen
ikväll hare hänt en hel del, han ju till och med få ut motorn
min snälla pappa kom hem igår med en extra spak, så sa han "skaru nu ha en sån där liten jävla spak så kan du träna på den här slipper du förstöra det vanliga", å på köpet fick ja med en ny knopp från volvo tack pappa !
9 liters lasbilssnurra uppgradera kan man ju, fast kan ingenting om dessa, så om nån har lite erfarenhet av dom så skriv en rad om du kikar förbi !
3" simons dämpare, kanske kommer till användning ?
det var bara värd en plats här !
den här prylen ska väll såsmåningom få sig en plats på instrumentbrädan!
inte dom snyggaste intercoolerna ja sett men, helt funkis
fick upp motorn på stället ida. !
måste bara slänga upp en bild på hexblandningen, det började med att ja skulle renover en rover 220 åt min brors kompis, och när ja tömde ut all glykol så insåg ja att det var 20 % vatten 40 % glykol 30 % OLJA 10 % kanel ? vem i hellvete häller ner detta där ? det visade sig senare när han hade pratat med killen som ägde den tidigare att han hade bara hällt tillbaka spillolja, glykol, osv tillbaka i behållaren! vissa är inte 100 i ärtan ..
någon som byggt eget grenrör av rostfritt ? posetivt/negativt ? tacksam för svar!
slänger upp en bild på det som från början var tänkt som turbo projekt, men den idén slängde ja i havet så, imorgon så säljer ja den, och sen får den leva ett vackert liv nere i linköping och bli uppäten av alla rostätare (hm, salt) ! grattis du som ska åka 120 mil i en volvo 240 ! ehe
Mina framtidsplaner ser väl ut nåt i den här stilen;
- bygga bur i bilen
- 2 rally stolar + 3"fyrpunktsbälten
- nytt insug, (hemma gjort)
- momo ratt
- tömma hela motorutrymmet
- bygga nya tryckrör
- ny dump
- svetsa igen alla små hål och bygga om lite i motorutrymmet
- dra om all el
- 60l alu tank
- nya soppa pumpar
- slangar ska bytas till metallomspunna
- ny 4"-5" varvräknare med shiftlight
- bygga 3" avgassystem från turbon med en ljuddämpare
- klä baksätet me plåt, dörsidor osv
- ny intecooler, (inte så jävla fränt med en saab 9000) men funkis !
- slipa och lacka hela bilen in och utvändigt, mattsvart bil med vita fälgar !
- lacka motor och tryckrör och smågrejjor vita
- ny huvlås
- svetsa igen alla hål runt om från listerna
och säkert en massa mer !
slänger upp några bilder på bilen och nermonteringen !
så ser bilen ut just nu, inte den finaste men den ska vi ändra på så småningom
här ser det rent förjävligt ut eller ? hah
medans ja plockade ner motorn prova ja se om generatorn gick å fina upp lite grann,
onödigt än så länge men.. fin blev den
framtidens planer blir väll att svetsa igen alla listhål osv, gjorde ett test på framskärmen me gott resultat
2 nya soppa pumpar vet dock inte vilken typ, hur bra dom är osv, så om någon känner igen dom så göre mig ingenting om ni orkar skriva någon rad om dom
den var ENORM, vet inte om det blir lite mycke "fordons" varning på den
det kommer ju låta som om man tömmer en hel jävla kompressor på 2 sekunder! menmen
ikväll hare hänt en hel del, han ju till och med få ut motorn
min snälla pappa kom hem igår med en extra spak, så sa han "skaru nu ha en sån där liten jävla spak så kan du träna på den här slipper du förstöra det vanliga", å på köpet fick ja med en ny knopp från volvo tack pappa !
9 liters lasbilssnurra uppgradera kan man ju, fast kan ingenting om dessa, så om nån har lite erfarenhet av dom så skriv en rad om du kikar förbi !
3" simons dämpare, kanske kommer till användning ?
det var bara värd en plats här !
den här prylen ska väll såsmåningom få sig en plats på instrumentbrädan!
inte dom snyggaste intercoolerna ja sett men, helt funkis
fick upp motorn på stället ida. !
måste bara slänga upp en bild på hexblandningen, det började med att ja skulle renover en rover 220 åt min brors kompis, och när ja tömde ut all glykol så insåg ja att det var 20 % vatten 40 % glykol 30 % OLJA 10 % kanel ? vem i hellvete häller ner detta där ? det visade sig senare när han hade pratat med killen som ägde den tidigare att han hade bara hällt tillbaka spillolja, glykol, osv tillbaka i behållaren! vissa är inte 100 i ärtan ..
någon som byggt eget grenrör av rostfritt ? posetivt/negativt ? tacksam för svar!
slänger upp en bild på det som från början var tänkt som turbo projekt, men den idén slängde ja i havet så, imorgon så säljer ja den, och sen får den leva ett vackert liv nere i linköping och bli uppäten av alla rostätare (hm, salt) ! grattis du som ska åka 120 mil i en volvo 240 ! ehe
0
0
0
0