3702
Sök

vippbrytar till startmotorn?

204 Inlägg
14 januari 2009
#21
mrbuggy skrev:
Xuri skrev:
mrbuggy skrev:

VEM säger att det är designat för att hålla att köra starten samtidigt som bilen går.......???

ingen säger de

MEN

DOck har jag aldrig hört nån som kört sönder startmotor för de baktänt,man kört på starten samtidigt som motorn varit igång... eller överhuvud taget som lyckats spräcka huset te varken motor eller solenoid


Har du ?

Om nu startmotorn varit så känslig hade man nog blockerat så de överhuvud taget inte går att manövrera den under tiden motorn är igång...

Vem säger att den ska gå sönder ?


överdimensionerar aldrig du när du bygger något ?

VARFÖR tror du att de finns en spärr i tändningslåset så du måste vrida tillbaka nyckeln då....?

det finns det inte i 740/940 ne inte ens i min c70 om ja ska vara ärlig, har bara sett det å några bilar:mercedes,wv,ford


R1 driver!
5 128 Inlägg
14 januari 2009
#22
Jag har fått byta en startmotor som där va en STOR flisa som va avslagen från skålen vid kuggen! Plus att kuggen och staget som går ut va mer eller mindre sönderslaget!


Följ strömmen..
233 Inlägg
14 januari 2009
#23
På V8:or är det vanligt att starten går sönder när tändningen står fel, det är alltid främre gaveln som spricker. Det ser vi minst en gång i månaden.

Entreprenör
1 784 Inlägg
14 januari 2009
#24
Startmotorpunktse skrev:
På V8:or är det vanligt att starten går sönder när tändningen står fel, det är alltid främre gaveln som spricker. Det ser vi minst en gång i månaden.

De har jag gjort på min båt en gång..sitter en 305 cheva i den..å den nya mindre starten..

Följ strömmen..
233 Inlägg
14 januari 2009
#25
mrbuggy skrev:
Startmotorpunktse skrev:
På V8:or är det vanligt att starten går sönder när tändningen står fel, det är alltid främre gaveln som spricker. Det ser vi minst en gång i månaden.

De har jag gjort på min båt en gång..sitter en 305 cheva i den..å den nya mindre starten..

Den lilla starten brukar oftast klara sig och det räcker med att byta gaveln, däremot brukar axeln på ankaret krökas när detta händer den stora starten.

Entreprenör
1 784 Inlägg
14 januari 2009
#26
Startmotorpunktse skrev:
mrbuggy skrev:
Startmotorpunktse skrev:
På V8:or är det vanligt att starten går sönder när tändningen står fel, det är alltid främre gaveln som spricker. Det ser vi minst en gång i månaden.

De har jag gjort på min båt en gång..sitter en 305 cheva i den..å den nya mindre starten..

Den lilla starten brukar oftast klara sig och det räcker med att byta gaveln, däremot brukar axeln på ankaret krökas när detta händer den stora starten.

OK..har bara hänt en gång och då med den lilla starten. alldrig med stora..inget man gör avsiktligt direkt..sitter och nöter på starten när den är igång..

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 januari 2009
#27
mrbuggy skrev:
Xuri skrev:
mrbuggy skrev:

VEM säger att det är designat för att hålla att köra starten samtidigt som bilen går.......???

ingen säger de

MEN

DOck har jag aldrig hört nån som kört sönder startmotor för de baktänt,man kört på starten samtidigt som motorn varit igång... eller överhuvud taget som lyckats spräcka huset te varken motor eller solenoid


Har du ?

Om nu startmotorn varit så känslig hade man nog blockerat så de överhuvud taget inte går att manövrera den under tiden motorn är igång...

Vem säger att den ska gå sönder ?


överdimensionerar aldrig du när du bygger något ?

VARFÖR tror du att de finns en spärr i tändningslåset så du måste vrida tillbaka nyckeln då....?

spärr i tändningslåset ?

Jag har de då inte på min kärra varken på min brukis eller så
Man aktiverar ju själv hur länge startmotorn ska gå för de vet ju inte bilen (jo nya men..)
ibland startar de direkt å ibland tar de längre tid alltså håller man nyckel vriden så länge startmotorn behövs... de kallar inte jag spärr

eller vad de nu är du snackar om


Entreprenör
1 784 Inlägg
14 januari 2009
#28
Xuri skrev:
mrbuggy skrev:
Xuri skrev:

ingen säger de

MEN

DOck har jag aldrig hört nån som kört sönder startmotor för de baktänt,man kört på starten samtidigt som motorn varit igång... eller överhuvud taget som lyckats spräcka huset te varken motor eller solenoid


Har du ?

Om nu startmotorn varit så känslig hade man nog blockerat så de överhuvud taget inte går att manövrera den under tiden motorn är igång...

Vem säger att den ska gå sönder ?


överdimensionerar aldrig du när du bygger något ?

VARFÖR tror du att de finns en spärr i tändningslåset så du måste vrida tillbaka nyckeln då....?

spärr i tändningslåset ?

Jag har de då inte på min kärra varken på min brukis eller så
Man aktiverar ju själv hur länge startmotorn ska gå för de vet ju inte bilen (jo nya men..)
ibland startar de direkt å ibland tar de längre tid alltså håller man nyckel vriden så länge startmotorn behövs... de kallar inte jag spärr

eller vad de nu är du snackar om

Nöt du på din startmotor så låter jag bli...De va väl enkelt...;-)

Följ strömmen..
233 Inlägg
14 januari 2009
#29
mrbuggy skrev:
Startmotorpunktse skrev:
mrbuggy skrev:

De har jag gjort på min båt en gång..sitter en 305 cheva i den..å den nya mindre starten..

Den lilla starten brukar oftast klara sig och det räcker med att byta gaveln, däremot brukar axeln på ankaret krökas när detta händer den stora starten.

OK..har bara hänt en gång och då med den lilla starten. alldrig med stora..inget man gör avsiktligt direkt..sitter och nöter på starten när den är igång..

Hehe nej, det är inget jag rekommenderar.. wink

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 januari 2009
#30
mrbuggy skrev:
Xuri skrev:
mrbuggy skrev:

VARFÖR tror du att de finns en spärr i tändningslåset så du måste vrida tillbaka nyckeln då....?

spärr i tändningslåset ?

Jag har de då inte på min kärra varken på min brukis eller så
Man aktiverar ju själv hur länge startmotorn ska gå för de vet ju inte bilen (jo nya men..)
ibland startar de direkt å ibland tar de längre tid alltså håller man nyckel vriden så länge startmotorn behövs... de kallar inte jag spärr

eller vad de nu är du snackar om

Nöt du på din startmotor så låter jag bli...De va väl enkelt...;-)

brukar undvika de

Men förstår inte redigt vad du snackar om :p


832 Inlägg
14 januari 2009
#31
Xuri skrev:
mrbuggy skrev:
Xuri skrev:

spärr i tändningslåset ?

Jag har de då inte på min kärra varken på min brukis eller så
Man aktiverar ju själv hur länge startmotorn ska gå för de vet ju inte bilen (jo nya men..)
ibland startar de direkt å ibland tar de längre tid alltså håller man nyckel vriden så länge startmotorn behövs... de kallar inte jag spärr

eller vad de nu är du snackar om

Nöt du på din startmotor så låter jag bli...De va väl enkelt...;-)

brukar undvika de

Men förstår inte redigt vad du snackar om :p

Vrider du nyckeln till start och släpper så måste du vrida tillbaka nyckeln till noll igen innan du kan vrida på start.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 januari 2009
#32
Lurken_85 skrev:
Xuri skrev:
mrbuggy skrev:

Nöt du på din startmotor så låter jag bli...De va väl enkelt...;-)

brukar undvika de

Men förstår inte redigt vad du snackar om :p

Vrider du nyckeln till start och släpper så måste du vrida tillbaka nyckeln till noll igen innan du kan vrida på start.

så är de inte på brukisen sad
Hade lite problem med de första gångerna jag körde med den...den är så tyst å fin jämnfört med 940in att ibland var den igång när man drog i nyckeln

haha då lät de roligt...



Sök