3155
Sök

Köpt ny dator med vista... Men det vill sig inte riktigt med massa små saker! =( Ngn datorkunnig som vet?

627 Inlägg
15 januari 2009
Du kör på en enda stor alltså?

We Ride Togheter, We Die Togheter!

379 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
mastrovious skrev:

JEPP!

627 Inlägg
15 januari 2009
maximal_boost skrev:
mastrovious skrev:

JEPP!

Tuta å kör! big_smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 januari 2009
mastrovious skrev:
maximal_boost skrev:
Ok... Nu har jag kommit en liten bit. För att vara på den säkra sidan frågar jag nu vilken jag bör välja. Jag vet svaret bör vara C men som sagt för att vara säker ^^ Angående att dela upp hårddisken... Kan man dela upp den till 100gb/30gb?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/45866/544547_se0thi.jpg
Vilken? tongue

Helt rätt.. C: ska du dela upp i 2 !
EDIT:
Nej du bör ha minst 60 Gb i din windows partition..

Äsch måste inte ha 60gb för windows xp, kört på 5-6gb partitioner, med endast systemet på C: då och program på en annan samt egen info, fast nu kör jag allt på en server som tar backup på allt varje natt på olika diskar, så spelar inte så stor roll om allt försvinner då på arbetsstationerna smile

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
15 januari 2009
Kör alla uppdateringar för Vista via Windows Update, och se om det gör någon skillnad. Det gjorde det för mig. Mitt buggade som attan i början. Men mycket är löst i och med uppdateringarna. Jag skulle inte rekommendera dig att "nedgradera" dig till XP, eftersom att Windows har släppt det totalt (det kommer alltså inga fler uppdateringar eller liknande till XP). All energi kommer nu att ligga på Vista och Windows 7.

Dock är ju Vista rätt krävande. Går det segt, och om datorn inte är den bästa, så råder jag dig till att ta bort dom flesta stora, onödiga grafiska effekterna. Det gör oerhörd skillnad...

627 Inlägg
15 januari 2009
Mortalis skrev:
mastrovious skrev:
maximal_boost skrev:
Ok... Nu har jag kommit en liten bit. För att vara på den säkra sidan frågar jag nu vilken jag bör välja. Jag vet svaret bör vara C men som sagt för att vara säker ^^ Angående att dela upp hårddisken... Kan man dela upp den till 100gb/30gb?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/45866/544547_se0thi.jpg
Vilken? tongue

Helt rätt.. C: ska du dela upp i 2 !
EDIT:
Nej du bör ha minst 60 Gb i din windows partition..

Äsch måste inte ha 60gb för windows xp, kört på 5-6gb partitioner, med endast systemet på C: då och program på en annan samt egen info, fast nu kör jag allt på en server som tar backup på allt varje natt på olika diskar, så spelar inte så stor roll om allt försvinner då på arbetsstationerna smile

Det spelar stor roll faktiskt! Windows partitionen behöver en buffert för att inte "kvävas". Har en snubbe på jobbet som lärde mig detta (orkar inte gå in på den tekniska aspekten varför det är på detta vis) och han rekommenderade att man inte understiger 80 Gb (visserligen för Vista för att vara rättvis). kort o gott handlar det om dels klusterstorlek.

379 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Allt funkar som det ska nu smile Det var lite lättare när man väl fick ordning på det! smile Tack mastrovious som orkade med mig big_smile

Tack å hej!

Sök