3490
Sök

laddtryck och spridare i b230ft för 300 hk?

152 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
#1
Hej jag håller på och trimmar min b230ft från 95. det som är gjort nu är portad topp, okänd trimkam, lättat svänghjul, extraktor grenrör och en holset hx40 turbo, resten är orginalt.
vad ska jag köra på för laddtryck för att uppnå ca 300 hk ?
och vad ska jag köra med för spridare så att jag är säker på att den inte spikar ?


183 Inlägg
24 december 2008
#2
eh Klarar inte stakarna av max 240 hk vad jag har hört. satsa på 400cc spridare om inte meR smile)


152 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
#3
motorn är bänkad till 270 hk innan det som är gjort efter bänkningen är en större turbo. det sitter ett tilläggs sprutpå också med en spridare som öppnar vil 0.5 bar


If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
24 december 2008
#4
Vad ska du köra på för soppa och hur mycket ska du ladda med hx40in?
Bränslet är viktigt att veta nämligen.

/Påsen

PÅSEN RACING

255 Inlägg
24 december 2008
#5
Du kan ju köra på R spridarna (-968) 465cc vid 3.8 bar..
Dom orkar upp till CA 380hk fast då bör du skaffa större LMM också om du inte kör med ett annat sprut då.
om du ska köra etanol så bör du ha 600cc eller större..


152 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
#6
laddtrycket vet jag inte tänkte om någon på garaget visst hur mkt man skulle behöva ladda med min spec för att få ca 280- 300 hk. det blir väl att jag kör på vanlig 98 oktan bensin. jag sätter i en ställbar btr med så jag kan justera lite men ca 3 bars soppa tryck och 450cc spridare slkulle det funka?


152 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
#7
ander3on skrev:
Du kan ju köra på R spridarna (-968) 465cc vid 3.8 bar..
Dom orkar upp till CA 380hk fast då bör du skaffa större LMM också om du inte kör med ett annat sprut då.
om du ska köra etanol så bör du ha 600cc eller större..

vilka bilar har större lmm som passar i 740 ?


6 Inlägg
11 januari 2009
#8
Bygg din egen 3" luftmasse det gjorde jag av vanligt avgasrör. Ta bort org plasten och limma fast den på det nya...


152 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#9
Burje skrev:
Bygg din egen 3" luftmasse det gjorde jag av vanligt avgasrör. Ta bort org plasten och limma fast den på det nya...

Har du en bild på detta?


6 Inlägg
13 januari 2009
#10
finns en bild på den i "voyagen" den kanske kan hjälpa dig...


152 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#11
okej tack


593 Inlägg
14 januari 2009
#12
poont skrev:
eh Klarar inte stakarna av max 240 hk vad jag har hört. satsa på 400cc spridare om inte meR smile)

240hk? säger vem då??
med rätt bränslemängd/tändning/kompression och allt är allmänt bra inställt så finns de folk som plockat ut effekter över 350hk sträcket me org.  stakar..

det är när grejerna är felinställda och spikningar och andra problem uppkommer som de blir ras.. ngn exakt effektsiffra för hur mkt ft-stakar tål finns inte, vissa skjuter ut dem vid 220hk och andra vid 380hk.

1 497 Inlägg
14 januari 2009
#13
Ett Holset HX40 är väl lite i största laget va? roll
Kommer få en spoolup som heter duga.

Innan du börjar mixtra med spridare så hade jag nog
föreslagit en annan turbo.
Som lämpar sig lite mer till de effekter du är ute efter.

Ett TD04HL-19t hade nog varit fint!

Mvh Axel

4 Inlägg
15 januari 2009
#14
gå in på http://www.bjprace.se/  där kan du räkna ut vad du ska ha för spridare


245 Inlägg
15 januari 2009
#15
Burje skrev:
Bygg din egen 3" luftmasse det gjorde jag av vanligt avgasrör. Ta bort org plasten och limma fast den på det nya...

Varför inte bara ta en 3" Lmm från 960/v90 på en gång??


153 Inlägg
15 januari 2009
#16
rockabillyshoes skrev:
Burje skrev:
Bygg din egen 3" luftmasse det gjorde jag av vanligt avgasrör. Ta bort org plasten och limma fast den på det nya...

Varför inte bara ta en 3" Lmm från 960/v90 på en gång??

För de e inte rätt nummer .. man kan inte bara taen lmm för den e 3" de ska lira med boxen med..

Tuned By Nenne !!

245 Inlägg
15 januari 2009
#17
Tic skrev:
rockabillyshoes skrev:
Burje skrev:
Bygg din egen 3" luftmasse det gjorde jag av vanligt avgasrör. Ta bort org plasten och limma fast den på det nya...

Varför inte bara ta en 3" Lmm från 960/v90 på en gång??

För de e inte rätt nummer .. man kan inte bara taen lmm för den e 3" de ska lira med boxen med..

Okej, men jag har sett många som brukar köra med dom, men det är säkert som du säger:) Men exakt hur gör man för att göra en egen som funkar ordentligt då? Blir det rätt om man tar orginal Lmm å bygger på ett 3" rör? Hur blir det med "tråden" å det? Fattar inte riktigt hur man gör en egen..


245 Inlägg
19 januari 2009
#18
Tic skrev:
rockabillyshoes skrev:
Burje skrev:
Bygg din egen 3" luftmasse det gjorde jag av vanligt avgasrör. Ta bort org plasten och limma fast den på det nya...

Varför inte bara ta en 3" Lmm från 960/v90 på en gång??

För de e inte rätt nummer .. man kan inte bara taen lmm för den e 3" de ska lira med boxen med..

Om man tar en 3" Lmm från 960 91-94 med boshnummer 012, så funkar det.. Den brukar tillomed vissa trimfirmor rekommendera..



Sök