3300
Sök

Komphöjning för Turbo bygge på Golf GTI 8V

Himma skruare
1 250 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
#1
Jag funderar på o kompsänka Golfen för ett eventuelt turbo projekt på Golfen.
Vissa säger att man kan lägga 2 orginal packningar men det känns som en bonnmecks lösning (Inget illa mot er 240-740 traktor trimmare) lol

Så nu sitter jag o letar efter en tjock kopparpackninig. vet inte hur tjock den måste var för ett ladd mellan ~0.5-0.7.
O hur bra håller den kompet. Kommer väl o använda någon packning på tub med.

Har kollat på www.klracing.se men där e bara till Volvo o BMW.
Annars får jag se om man kan hitta en koppar plåt o se om man kan få den urfräst..

O det där med pyramidringar pallar jag inte med. För dyrt o för jobbigt.
Senast redigerat av Gizmo_ (16 januari 2009)

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

321 Inlägg
16 januari 2009
#2
Det är nog kompsänkning som gäller om du vill få det att hålla!


297 Inlägg
16 januari 2009
#3
Hur mycket har den i kompressionsförhållande nu? Går det att svarva av kolvarna?


Himma skruare
1 250 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
#4
Superman skrev:
Det är nog kompsänkning som gäller om du vill få det att hålla!

Jo jag vet.. vet inte varför jag skrev höja...



loop skrev:
Hur mycket har den i kompressionsförhållande nu? Går det att svarva av kolvarna?

Jag har inte kollat hur mycke komp den har nu.. Men har haft funderingarna o svarva ut kolvarna. Men då blir det yterliggar jobb så de står ju knappast högst på listan.
Senast redigerat av Gizmo_ (16 januari 2009)

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

Himma skruare
1 250 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
#5
Ingen som vet en sida där man kan få fatt i Tjock koppar packning till toppen..

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

153 Inlägg
17 januari 2009
#6
Jo jag e juh traktortrimmare, men jag hade satsat på  svarva,, vet inte om spm har , kolla där.

Tuned By Nenne !!

1 785 Inlägg
18 januari 2009
#8
Gizmo_ skrev:
Jag funderar på o kompsänka Golfen för ett eventuelt turbo projekt på Golfen.
Vissa säger att man kan lägga 2 orginal packningar men det känns som en bonnmecks lösning (Inget illa mot er 240-740 traktor trimmare) lol

Så nu sitter jag o letar efter en tjock kopparpackninig. vet inte hur tjock den måste var för ett ladd mellan ~0.5-0.7.
O hur bra håller den kompet. Kommer väl o använda någon packning på tub med.

Har kollat på www.klracing.se men där e bara till Volvo o BMW.
Annars får jag se om man kan hitta en koppar plåt o se om man kan få den urfräst..

O det där med pyramidringar pallar jag inte med. För dyrt o för jobbigt.

Vilken motor har du tänkt turbokonvertera?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
18 januari 2009
#9
dbjanoz skrev:
Gizmo_ skrev:
Jag funderar på o kompsänka Golfen för ett eventuelt turbo projekt på Golfen.
Vissa säger att man kan lägga 2 orginal packningar men det känns som en bonnmecks lösning (Inget illa mot er 240-740 traktor trimmare) lol

Så nu sitter jag o letar efter en tjock kopparpackninig. vet inte hur tjock den måste var för ett ladd mellan ~0.5-0.7.
O hur bra håller den kompet. Kommer väl o använda någon packning på tub med.

Har kollat på www.klracing.se men där e bara till Volvo o BMW.
Annars får jag se om man kan hitta en koppar plåt o se om man kan få den urfräst..

O det där med pyramidringar pallar jag inte med. För dyrt o för jobbigt.

Vilken motor har du tänkt turbokonvertera?

Står i rubriken...

----->Strippen S2<-----

VCRACING

832 Inlägg
18 januari 2009
#10
Gizmo_ skrev:
Superman skrev:
Det är nog kompsänkning som gäller om du vill få det att hålla!

Jo jag vet.. vet inte varför jag skrev höja...



loop skrev:
Hur mycket har den i kompressionsförhållande nu? Går det att svarva av kolvarna?

Jag har inte kollat hur mycke komp den har nu.. Men har haft funderingarna o svarva ut kolvarna. Men då blir det yterliggar jobb så de står ju knappast högst på listan.

Jag håller oxå på att konvertera min golf men har inte sänkt kompet något på min. Jag var inne på att svarva kolvarna men risken är att man hamnar för nära ringlandet i och med det så finns det ju större risk att bränna fast ringarna. Men som sagt så har jag inte kompsänkt min motor dels för att jag inte tänkte ladda så mkt och jag kommer köra på E85 sen får vi väll se hur länge det håller. Kommer antagligen och bygga en ny motor efter sommaren.

Det som är lite svårt om man ska svarva kolvarna är att räkna ut vad kompet blir eftersom kolvarna är nersänkt i mitten. Men det kanske finns någon här med ett bra tips på hur man ska räkna.

Om du ska göra ett mellanläg så kan du göra det själv med en sticksåg och roterande fil. Köp en koppar plåt i lagom tjocklek och ett metallblad till sticksågen sen är det bara att rita av en toppackning och börja såga. Men såga en bit innanför linjerna så tar du roterande fil till det sista finputtset. Kommer nog att göra så på min nästa motor.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

645 Inlägg
18 januari 2009
#11
Ta upp förbränningsrummen i toppen istället så får du lägre komp, du ska ju liks av med den för att byta toppackningen.

//Marcus Saari

832 Inlägg
18 januari 2009
#12
zajja skrev:
Ta upp förbränningsrummen i toppen istället så får du lägre komp, du ska ju liks av med den för att byta toppackningen.

Går oxå men man ska ta det lugnt när man gör det bara så man inte tar för mycket. Mindre material som leder bort värme större risk för spikningar.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

4 Inlägg
18 januari 2009
#13
Jag har en packning i rostfritt som jag stansat ut, kopierad av vanlig blockpackning.. Kör du med 2 topp packningar och den som mellanlägg funkar fint.. om du ska snikkonvertera. har åkt med det och 0.6 i ladd utan problem. Har nog programmet kvar på jobbet så jag kan stansa ut en ny om du är intresserad..


832 Inlägg
18 januari 2009
#14
Coaster skrev:
Jag har en packning i rostfritt som jag stansat ut, kopierad av vanlig blockpackning.. Kör du med 2 topp packningar och den som mellanlägg funkar fint.. om du ska snikkonvertera. har åkt med det och 0.6 i ladd utan problem. Har nog programmet kvar på jobbet så jag kan stansa ut en ny om du är intresserad..

Hur tjockt mellanlägg gjorde du då?

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Himma skruare
1 250 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#15
Lurken_85 skrev:
Coaster skrev:
Jag har en packning i rostfritt som jag stansat ut, kopierad av vanlig blockpackning.. Kör du med 2 topp packningar och den som mellanlägg funkar fint.. om du ska snikkonvertera. har åkt med det och 0.6 i ladd utan problem. Har nog programmet kvar på jobbet så jag kan stansa ut en ny om du är intresserad..

Hur tjockt mellanlägg gjorde du då?

Ja hur tjock gjorde du den. Känner en som kanske kan fixa en till mig i koppar.
Men vad ska du ha för o gjöra en till mig om nu han inte kan.???

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

CNC operatör
280 Inlägg
19 januari 2009
#16
skär ut en distans med hjälp av laser, så får du räkna ut hur tjock du behöver sen en vanlig packning på bägge sidor

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

4 Inlägg
19 januari 2009
#17
Har en ny hänger hemma som du kan få köpa billigt. Tror jag har både 1, 1.25 och 1.5mm ligger iverkstan. Jag körde med 1.25 på min, funka klockrent. Drog 5nm extra på toppbultarna bara, dög riktigt fint för ett snikbygge och klar skillnad, kanske hade 140-150hk.. Intresserad? ta de på pm



Sök