2907
Sök

Angående Fälgfärg.

945 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Sitter och funderar på att lacka mina fälgar vita. Är inte sugen på att lämna in dom.
Att lägga pengar på bilen är inget nöje för mig.

Hur skulle resultatet bli om man lackade fälgarna med biltemas fälgfärg? Förstår att det inte blir lika bra som pulverlack men på ett ungefär. Är det ens lönt att testa?

Häst
1 099 Inlägg
19 november 2008
En annan tråd där ämnet lacka fälgar diskuterades så nämndes biltemas fälgfärg.. och den skulle vara helt värdelös.. Har inte testat den själv...
Med bra grundarbete kan du säkerligen få det hyffsat bra. tongue Beror lite på hur man ser på saken.

Än är inte den sista idioten född..

12 086 Inlägg
19 november 2008
Jag har målat plåtfälgar med biltemas vita fälgfärg, stans skit, släppte stora flager efter bara några dagar, och för o inte tala om när jag skulle spola rent dom med högtrycken. Köp en burk av deras 2K båtfärg och pensla alt spruta på. De sitter mkt bättre, se till att underlaget är bra, gärna blästrat.

Billackerare
37 Inlägg
19 november 2008
Jag kan rekomendera till dem som vill fräsha upp sina fälgar först måste ni rengöra dem med thinner innan slipning. Slipning beror på hur mycket slitna fälgerna är.I fall att dem är ganska bra slipa med 400k, är fälgarna slitna då använd 120k men efter detta slipa igen med 400k. När är ni klara med detta måste använda någon slags primmer, spelar ingen roll vilken bara för att isolera metalen som kanske finns. Efter det blåsa och rensa så mycket det går (damm, smuts, fet mm ) och nu är ni klara för lack. Det spelar ingen roll vilken märke skall ni använda, gör man bra grundarbete och det komme att hålla. Lycka till...
men jag tror inte att ni behöver nån...

87 Inlägg
20 januari 2009
Ska lacka mina ekrar svarta.  Tar Brukspray ur mors färghandel smile

Märket är Maston.

Först gråprimer som är grym! sen svart blank sen klarlack.
Har redan gjort de på en gammal bil ja hade och de blev inga släpp på lack på en hel sommar och då var de en scorpio så de gick hårt på olika vägar tongue de var 6-ekrade med stor yta!
Nu är de 1cm ekrar så de ska f*n sitta kvar tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
20 januari 2009
Tror inte de blir överdrivet dyrt att lämna in dom på pulverlackering..

OEM <3

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
20 januari 2009
Bjork skrev:

Kan inte bara pulverlacka om det är våtlack på dom från början. Då kokar den när man bränner på 200 grader.

Måste först blästra dom isf och det går i runda slängar på 750,- + moms sen pulver + arbete för några hundra på det.

OEM <3
6 957 Inlägg
20 januari 2009
_ZooN_ skrev:
Bjork skrev:

Kan inte bara pulverlacka om det är våtlack på dom från början. Då kokar den när man bränner på 200 grader.

Måste först blästra dom isf och det går i runda slängar på 750,- + moms sen pulver + arbete för några hundra på det.

kan ju bli lindrigare om man har kontakter tongue
Hur vet man om dem är våtlackade?

OEM <3

267 Inlägg
21 januari 2009
blästra hade varit det allra bästa så att du får en profil på dom så att färgen fäster ordentligt.
kolla om du ku kan lämna in dom nånstans där du kan få dom blästrade, vet inte där vart jag jobbar om dom tar in fälgar o sånt, men skulle nog inte vara något problem, jobbar med blästring o rostskyddmålning.

rostskyddsmålare

Sök