2952
Sök

Behöver hjälp med Min 240 GL (motorn död, vitryker)

188 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
#1
HEj
Kanske lite svårt att förklara men ska försöka.
Är så att jag skulle köra från k-krona i förgår.
Men bilen gick i 400 m sen stannade den...
Skulle starta den igen men den gick inte på tom gång den smäller i avgasröret och kommer vit moln där bak..

1 785 Inlägg
21 januari 2009
#2
zonda skrev:
HEj
Kanske lite svårt att förklara men ska försöka.
Är så att jag skulle köra från k-krona i förgår.
Men bilen gick i 400 m sen stannade den...
Skulle starta den igen men den gick inte på tom gång den smäller i avgasröret och kommer vit moln där bak..
Lite mer info så blir det lättare att svara.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

8 156 Inlägg
21 januari 2009
#3
Topplockspackningen? Vit rök brukar betyda vatten i motorn.

*Edit. Jag ändrade lite i din rubrik.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

188 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
#4
Asså hm lite svårt men.. Jag asså den går ju igång men den putra när jag gasar sen lägger den av..
hostar lite om jag säger så..
Sen byte vi tryck-regulartor och kollade  men sen vet vi ju inte om den är söder den vi tog ju..
Sen ströp vi bensin slangen som går från bensinpumpen så går den helt  nästan bra men den hostar när man gasa till

23 Inlägg
22 januari 2009
#5
Jag skulle gissa på topplockspackningen

volvo240

1 785 Inlägg
22 januari 2009
#6
zonda skrev:
Asså hm lite svårt men.. Jag asså den går ju igång men den putra när jag gasar sen lägger den av..
hostar lite om jag säger så..
Sen byte vi tryck-regulartor och kollade  men sen vet vi ju inte om den är söder den vi tog ju..
Sen ströp vi bensin slangen som går från bensinpumpen så går den helt  nästan bra men den hostar när man gasa till
Vilken motor har du i volvo 240in? Är det en B230A kan felet ligga i förgasaren, förgasar olja ska det vara under det gula locket. Membranet kan var sönder vilket gör att inte trotteln rör sig som den ska. Det kan vara kamremmen som kuggat 1hack. Även fel i tändsystemet. Jag tror främst att felet ligger i antingen bränsle eller tändsystemet men kolla först så kammen inte kuggat.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

188 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#7
Hej
Jag har en B230F
Och nää kammen hugger inte

volvo244_rallycross
22 januari 2009
#8
blockpackning blir vit rök då


Sök