2256
Sök

Felsökning airbag volvo 855?

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
hejsan. rev bort instrumentbrädan på volvon och då for kontakten till passagerar airbagen ut, stoppade tillbaks den och då lyser fortfarande srs lampan i intrumenthuset, hur felsöker man och eventuellt raderar felkoden? är inte OBDII..

Mvh Daniel

20 Inlägg
23 januari 2009
har du testat att bara lyfta av batteri kabeln vänta en stund och sätta tillbaka den?

1 878 Inlägg
23 januari 2009
Enligt Haynes skall man efter att airbagen kopplats ihop och återmonterats sätta tändningen i läge II och därefter koppla på minuspolen. Det kommer gnistra lite men man får vara snabb och stadig på hand. Ingen får sitta i bilen just nu! Inte så kul om det smäller... Nu när strömmen är på igen så skall man slå av tändningen och därefter slå på läge II igen och då ser man att SRS-lampan lyser... i 10 sekunder sedan slocknar den om allt står rätt till. Sedan är det färdigt :-)

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
lunndqvist skrev:
har du testat att bara lyfta av batteri kabeln vänta en stund och sätta tillbaka den?

jo var det första som gjordes men sen så hittade jag felet, jag var ju bort med hela instrumentbrädan och då när jag var dit igen med det så lossnade kabeln, är ett litet hål till sladden bara, så satte tillbaks och nollade med diodplutten under huven :p

Sök