4566
Sök

vinande ljud

60 Inlägg
28 oktober 2008
kan vina ur ventilerna

..Volvo..

655 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Ja tog bort luftburken och slangen som går ner en bit, men sedan är det ett rör där, som de e vääääldigt svårt att få bort, får de e såå jävla trångt, kommer inte åt de:S lite svårt att kunna känna efter glapp om ja inte ens får bort de, kanske måste få bort hela turbon? men iaf, downpipen fick ja bort, svårt att se där, eftersom de e så trångt överallt!smile haha, men verkade inte vara någon skada på nån impeller eller något.

655 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
help:P

Vw trimmare
2 995 Inlägg
29 oktober 2008
wetese skrev:
Om du hade läst första inlägget hade du sett, att ja skrev att de inte hörs med orginalfiltret.

när man kör med öppet filter låter turbo vinet mer eftersom alla orginal burkar är ljuddämpande....

655 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
okej, men de kan inte ha nått med att har nån avskiljare för filtret? så den suger varmluft?

174 Inlägg
29 oktober 2008
wetese skrev:
okej, men de kan inte ha nått med att har nån avskiljare för filtret? så den suger varmluft?

Nej, turbon låter inte mer för att den suger varmluft.
Om du har en avskiljningsplatta eller ej påverkar inte ljudet nämnvärt.

655 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
okaj

11 Inlägg
30 oktober 2008
Stämmer som en skrev där, det är turbovin och att det låter annorlunda är att turbon börjar gå hem.

Svetsare
3 150 Inlägg
30 oktober 2008
Men wetese beskriver ett pipande ljud  :S      wetese du har inte ett klipp med ljudet?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

655 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
okaj, men ska försöka fixa ett ljudklipp

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 oktober 2008
kan de inte va så att de vinerlite för att turbon laddar????

655 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Blir ju galen, får ju inte bort de jävla röret, som ja ska ta bort för att kolla efter glapp, de går bara inte, hur trångt som helst:P enda ja fått bort nu är grenröret, och downpipen, nån som har tips?

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
30 oktober 2008
Jag tror det är fel sportluftfilter..det hände samma sak med min..ja köpte en från stylingbutiken dubbelkonat..oså tappade jag kraft samtidigt och den typ "hackade sig fram"..sen bytte jag till original luftfilter och tankar 98 oktan för det händer nu samma sak om ja tankar med 95..

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

655 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
zijaa skrev:
Jag tror det är fel sportluftfilter..det hände samma sak med min..ja köpte en från stylingbutiken dubbelkonat..oså tappade jag kraft samtidigt och den typ "hackade sig fram"..sen bytte jag till original luftfilter och tankar 98 oktan för det händer nu samma sak om ja tankar med 95..

Jo kan ju mkt väl va sportluftfiltret, billig dret kanske, köpte de på tillbilen.com kostade 200, ord pris 500kr. Men ja skiter i att kolla efter glapp, de går ju inte få loss skiten, får bara bort downpipen, och på den sidan, ser man ju bara impellerna.

Porsche-Tekniker
6 Inlägg

Sök