2507
Sök

Oldsmobile Delta 70-talare är ramsne!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
26 augusti 2008
#21
Smedhult skrev:
köp bilen, sup sönder den ännu mer, sälj den i delar eller spara motor mm o bygg nåt roligt?? svårare än så är de inte;) BTW; du pratar om att du ska ut o ragga me den, inte speciellt många som räknare dej som raggare när du kör en jänkare som är nyare än senast 70. bara så du vet;)

Så du menar att en Buick GSX från 1971 med ca. 400 häst orginal och runt 750nm inte räknas som raggarbil?

Nog för att raggarbil är fel ord. Men killen får väl köra vad han vill, ge han tips istället för att vara nedlåtande och fascistiska.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

5 198 Inlägg
26 augusti 2008
#22
Ja inte bara bilen som avgör om man kan kallas sej Raggare eller inte... åka runt på stan å super gör inte riktiga raggare.. De VÅRDAR sina bilar,, visst dricks det % MEN DE SUPER INTE sönder DOM .

Meister
6 763 Inlägg
26 augusti 2008
#23
En raggarbil är vilken sophög som helst bara den körs av en raggare så du kan köra va fan du vill. Köp bilen för ett par lappar och leta reda på en likadan som du kan renovera och anväda grejor ifrån den krockade. Annars den där malibun som länkades verkade lämplig. För en ramsned bil blir dyr oavsett hur billig den är i inköp


Volvo850-92
1 678 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#24
Nu lyfter jag upp tråden igen.

Nu är det så att säljaren ska sktota bilen. Men han orkar inte. Därför skänker han bort den!

Tror ni att det är värt att ta reda på den? Den rullar och motorn ch lådan går fint. Den är skabbig men den går. Jag får med vinterdäck tongue

Jag har tänkt och ha den som pilsnerbil. Laga den billig så den ser någolunda "fräsh" ut.
Värt besväret eller inte?


439 Inlägg
23 januari 2009
#25
Volvo740-88 skrev:
Nu lyfter jag upp tråden igen.

Nu är det så att säljaren ska sktota bilen. Men han orkar inte. Därför skänker han bort den!

Tror ni att det är värt att ta reda på den? Den rullar och motorn ch lådan går fint. Den är skabbig men den går. Jag får med vinterdäck tongue

Jag har tänkt och ha den som pilsnerbil. Laga den billig så den ser någolunda "fräsh" ut.
Värt besväret eller inte?

ta bilen o kör tills du tröttnar,fixa nt den för det lär bli dyrt.
äe den gratis är det väl inget att snacka om.

old,low and slow....

Volvo850-92
1 678 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#26
Den är gratis. Men jag måste byta vissa delar t.ex. generator, men det kan man ta från en gammal 740. Billigt och enkelt. big_smiletongue

Men vetefan hur man fixar till så den blir rak igen?? Jag känner ju en som känner en som har en Riktbänk på en firma.
Tror ni att man kan ta 740 stödtämpare och lägga in på oldsmobilen? Dom på oldsen är trött och sliten. Märks det på bes?

Vad är viktigast på bes? Rost vet jag. Det är inte så rostig, bara sne. sen är det blucker på den.
Senast redigerat av Volvo740-88 (23 januari 2009)


Volvo850-92
1 678 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#27
Eller så gör jag så här. Tar bilen och tar bort motorn och köper en Gammal volvo 142 utan motor eller en 240 -75. Det kanske är billigare. Men det är synd att det ska vara så dyrt att fixa till den sad Det är roligt att det är speciella bilar på vägarna.


498 Inlägg
23 januari 2009
#28
Är det bara jag som undrar hur i helvete man lyckas med bedriften att bygga en V8 med bara 118HK?????



Sök