Mortalis skrev:
Rquired skrev:
Jodå din tv är en full hd iaf, står 1080p i spec iaf. Om du inte visste det är 720p "dvd-kvalitet" och 1080i "HD-ready".
Det bästa är väl att köpa en HTPC? dreambox och pocorn funkar ju, men tkr själv att windows är smidigare och mer kompatibelt till sånt här, speciellt om man inte är hacker till vardags.
Hur mkt lögner har du i ditt bagage?
720p e hd-ready, 1080i är SKRÄP, 1080p är fullhd.
Det är mer komplicerat och dyrare, att sätta upp en htpc än en tvix eller en popcorn hour. Tycker man att PCH t.ex. är en hackermaskin så vågar man nog inte ställa in kanalerna på TVn ens för det är samma nivå av konfigurering ungefär...
HTPC kan ju vara bra för andra saker dock, om man nu stoppar i en blu ray läsare där t.ex. eller drar in ett tv-kort för å köra tv genom den o spela in osv osv, men att säga att tvix o pch e mer meck är riktigt fel :P
Att 1080i är skit och mest till för att lura kunder och sälja visste jag redan, men de andra beteckningarna hade jag visst blandat ihop. Behöver man vara en lögnare bara för att man hade fel? Skrev det för att hjälpa trådskaparen inte för att lura honom.
Har två dreambox här hemma och de är inte det lättaste att ha hand om, även om de funkar mkt bra. Tror nog att en Pc är enklare för de flesta att koppla samman i ett nätverk, streaming etc.
Är fullt kapabel att ställa in tv-kanalerna, har ingen erfarenhet av Popcorn men har fått för mig att det är ungefär samma sak som Dreambox...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.