3494
Sök

Vilken bilstereo?

419 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Tjena alla!
Jag ska köpa ny bilstereo som sagt, vet dock itne riktigt vilken jag ska ha.. Har kollat på Pioneer och Alpine, tror det är dessa märken som gäller för mig.. De krav jag har är att den ska palla ipod, vill alltså kunna styra från ipoden via usb-uttaget och inte genom AUX. Det skulle därför underlätta ifall usb-uttaget är i fronten, även om detta är mindre snyggt. Gjärna tips på billig stereo, hälst under 1500 så blir jag nöjd, vet att över 1500 finns det en del olika stereor som passar mina önskemål och krav.
Någon som har lust att hjälpa:)?

Tack på förhand!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
26 januari 2009
Borde inte vara svårt o få tag i det du söker om du letar lite själv.

419 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Den har jag faktiskt kollat lite på, verkar helt ok! Jo jag skulle vilja ha usb på fronten eftersom jag ska köra via ipod, och kommer styra musiken från just ipoden, och då är det lite dumt att ha den liggandes i handskfacket^^

Sir Real
390 Inlägg
26 januari 2009
Tabb skrev:
Den har jag faktiskt kollat lite på, verkar helt ok! Jo jag skulle vilja ha usb på fronten eftersom jag ska köra via ipod, och kommer styra musiken från just ipoden, och då är det lite dumt att ha den liggandes i handskfacket^^

varför styra stereon från ipoden :S har min i handskfacket och styr den från stereon kan inte bli smidigare

419 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
PushedRay skrev:
Tabb skrev:

varför styra stereon från ipoden :S har min i handskfacket och styr den från stereon kan inte bli smidigare

hmm okej.. bara det att jag har en hel del på ipoden och ej speciellt uppdelat. känner även att jag inte är så sugen på att borra i bilen^^ men jaja, får väl se hur det blir.. hmm

Smålänning
7 887 Inlägg
26 januari 2009
Kolla på Clarion med!

http://www.mds.se/products/caraudio_two … emId=31119

Lite dyrare än du tänkt, men en helt underbar stereo smile

Jag har 389:an i min bil, och ljudet är sjukt klart och fint och kvalitetskänslan är riktigt grym smile

Kanske inte den sexigaste man kan ha dock... wink

Kan säga att det är den bästa stereo jag haft smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

419 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
twin_cam skrev:
Kolla på Clarion med!

Jag har 389:an i min bil, och ljudet är sjukt klart och fint och kvalitetskänslan är riktigt grym smile

asså?, är clarion verkligen bra märke då? aldrig hört nåt speciellt om det :S

Smålänning
7 887 Inlägg
26 januari 2009
Tabb skrev:
twin_cam skrev:
Kolla på Clarion med!

asså?, är clarion verkligen bra märke då? aldrig hört nåt speciellt om det :S

Nä. Inte många som har det och dom gör inte särskilt mycket reklam.

Som jag sa, bästa stereon jag haft smile

Clarion tillvekar f.ö OEM-apparater åt vissa biltillverkare med smile HAr gjort bilsteroapparater i mååååånga år smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök