3705
Sök

200sx s13 vill inte gå

88 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
som sagt min s13 vill inte gå som den ska! jag e ju helt ny på det här med turbo motorer så ni får ursäkta!
problemet e att det verkar som om att den får 8lit för mycket soppa för när man ska dra iväg på 1tan har den noll kraft och dör nässtan när jag gasar, vad kan detta vara? man känner liksom att där e kraft som vill ut men den får inte uty det, tänk er en gammal moped som taktar så e det ungefär! enligt mätaren så laddar den lite mer än 1 bar och det är väll inte så bra eller? har för mig att den ska ladda typ 0,5 som max!
tacksam för svar mvh jimmy

88 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
en sak till förra ägaren sa att det kunde vara lambda sonden stämmer det?

91 Inlägg
7 juni 2006
Dör nästan när du gasar + plus noll kraft, och ändå laddar den 1bar?

hmm, jag får inte ihop ekvationen riktigt..

88 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
inte jag heller men kan man lita på turbo mätaren igentligen
Senast redigerat av Rapid (7 juni 2006)

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
7 juni 2006
Kan vara så att lamdan är kass, den mäter ju luft/bränsle blandninen, så den kanske tror att det är för lite bränsle så datan skickar iväg mer bränsle. kan vara så, en ny lamda kostar cirka 1500 - 2000 kr

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

88 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
kan man typ kolla om lambdan e kass på något vis eller det är bara att köpa ny och hoppas på det bästa

88 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
glömde även skriva att den baktänder ibland

12 Inlägg
7 juni 2006
testa koppla ur lambdan o kolla om det blir bättre. Annars kan det vara lmm:en som e kass, då varvar den inte mer än 2000rpm och hostar ut svart rök, dör på tomgång. Kolla så kontakten sitter som den ska!

130 Inlägg
7 juni 2006
Du har inte någon rolig läcka i något av tryckrören?

-=//[b-6]\\=-

88 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
fixat eller typ fixat! justerade tändningen idag och nu j_vlar rör hon på sig men där e fortfarande något vajsing med den men ska kolla det imorgon! tack för all hjälp hitentills

Sök