2528
Sök

Centrallås/fjärrlås Bmw e36 -96

159 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
Hej!

Centrallåset har pajjat på min ena framdörr!, har ett eftermonterat larm i den med fjärrkontroll. Låser jag bilen med fjärren så låses inte den vänstra framdörren, men tar jag nyckeln och låser med så låses alltihopa.. Så har räknat ut att det är nått med det eftermonterade fjärrlåset att göra, men vad ? Har tagit loss dörrsidan en gång och pillat lite på kontakterna som sitter där bakom utan resultat..  Har ni några förslag? smile

MVH

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

159 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Jag har fortfarande inte löst detta problem, snälla någon ? tongue

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

1 534 Inlägg
27 januari 2009
testa mät på kontakterna om det kommer ström till kablarna?

1 008 Inlägg
27 januari 2009
Fråga:  Låses förardörren  om du låser med nyckeln ifrån bagageluckan eller passagerardörren ?
Om inte så är det antagligen kabelbrott/C-lås motorn eller liknande i förardörren som är kass.

Anledningen till att förardörren låser när du låser med nyckel är ju för att du påverkar låsningen mekansikt då.

C-lås i BMW e36-96 är standard i alla dörrarna,  larmet kopplas in till C-låset med två kablar (lås, upplås) till styrenheten för C-lås,innerbelysning som sitter bakom handskfacket, dvs larmet/fjärrstyrningen påverkar bara bilens styrbox, som i sin tur påverkar c-lås motorerna.

Sök