2874
Sök

Gas Silverc2

77 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#1
Det är ett slutsteg som jag har.

Och de bara krånglar hela tiden..har haft de på lagning sen spelade jag med de i ca en timme sen. då blev de samma fel igen.

Och på BRL sa de när de kom tillbaka från lagningen så var utgångarna brända.
Då frågade jag varför de var de,o då fick jag till svar att jag hade för stora basar.men de hör ju till att jag köpte basarna (två JBL tolvor) tillsammans med slutsetget i ett paket pris.
När jag sa de så då helt plötsligt hade jag för lite med ström.Men jag har en kondensator.Och de är inte för lite med ström bak till steget.
Och idag när jag lämmnade in de sa de att strömmen hade gått under 12 volt och därför skulle steget ha gått sönder...

Finns de någon sanning i de hära???

mvh// magnus


21 761 Inlägg
28 januari 2009
#2
Är du absolut 100% stensäker på att spänningen vid stegets kopplingsplintar är rätt?
Blinkar bilens lampor mycket när du spelar högt?
Om inte bilens lampor blinkar, blinkar lyset på steget mycket när du spelar högt?

Bara för att man har en konding så är det inte säkert att spänningen är bra tyvärr. smile

77 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#3
Ja jag har kopplat in de rätt.
jag har mellan 13,5-14 volt på batteriet när jag spelar högt.
Ljuset på bilen blinkar inget heller,inte vad man ser iallafall.
Köpte kablarna som de sa till mig på BRL att jag skulle ha till de steget iallafall.

Sen under tiden när mitt slutsteg var på repration lånade jag ett steg av en kompis,nått två kanals Rockford. och despelade felfritt så länge jag hade de.Och de var nästan i en månad.För de var ju innan jul jag lämmnade in de.

Och ström har jag ju i bilen. Är ju en disel bil jag har och den startade ju under vintern när de var -25 ute.
Så för klen spänning tycker jag inte att jag borde ha iallafall.


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 januari 2009
#4
meduza skrev:
Ja jag har kopplat in de rätt.
jag har mellan 13,5-14 volt på batteriet när jag spelar högt.
Ljuset på bilen blinkar inget heller,inte vad man ser iallafall.
Köpte kablarna som de sa till mig på BRL att jag skulle ha till de steget iallafall.

Sen under tiden när mitt slutsteg var på repration lånade jag ett steg av en kompis,nått två kanals Rockford. och despelade felfritt så länge jag hade de.Och de var nästan i en månad.För de var ju innan jul jag lämmnade in de.

Och ström har jag ju i bilen. Är ju en disel bil jag har och den startade ju under vintern när de var -25 ute.
Så för klen spänning tycker jag inte att jag borde ha iallafall.
Mellan 13.5-14V på batterier kan innebära ner till 12V bak vid stegen OM DET VILL SIG ILLA! (Tex pga för klena kablar, anslutningar som inte har full kontakt alt. glappar osv osv)
Och hur är basarna kopplade?
Har steget för hård belastning och det kommer minsta strömdipp så riskerar det att bränna.

Säger inte att du har gjort en dålig installation men det kan ju vara ngt som felar i den.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

77 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#5
På baslådan finns bara en anslutning.Så då har jag kopplat plus till plus på steget och minus till minus på steget.
Men om jag skulle ha så mycket ström förlust då skulle väl inte steget jag lånade funka i ca en månad??
För på kondensatorn (digital display) är de över 13 volt hela tiden hur jag än spelar.


Om de skulle bränna,vad är säkringarna till för då???
Senast redigerat av meduza (28 januari 2009)


21 761 Inlägg
28 januari 2009
#6
meduza skrev:
Men om jag skulle ha så mycket ström förlust då skulle väl inte steget jag lånade funka i ca en månad??
Man tycker ju det iaf, håller med där.

meduza skrev:
För på kondensatorn (digital display) är de över 13 volt hela tiden hur jag än spelar.
Ja, men det kan ju bli dålig kontakt mellan konding och steg (antingen plus eller minuskabeln). Det är därför man ska mäta på stegets kopplingsplint där strömkablarna sitter fast för att vara helt säker. smile

meduza skrev:
Om de skulle bränna,vad är säkringarna till för då???
Stegets egna säkringarna skyddar inte mot för låg spänning, de skyddar mot tex kortslutning eller om steget börjar dra för myckert ström pga överbelastning.

Skogsfan
649 Inlägg
28 januari 2009
#7
Dålig jord kan väll annars orsaka en del otrevligheter? kan även vara något att se över

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930


Sök