3099
Sök

borra ur bult och gänga om toppen!?

539 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
tjaa..

drog av en bult till grenröret i toppen härom dagen å har försökt få ur den med värme å skruv utdragare men det vill sig inte:S..

nu undra jag om det går att borra upp å gänga om å göra med vanlig bult istället?. Eller måste det vara nån bult som tål hög värme eller liknande?

toppen är en 530 orginal topp (volvo)

MVH Nicklas

832 Inlägg
28 januari 2009
icklas skrev:
tjaa..

drog av en bult till grenröret i toppen härom dagen å har försökt få ur den med värme å skruv utdragare men det vill sig inte:S..

nu undra jag om det går att borra upp å gänga om å göra med vanlig bult istället?. Eller måste det vara nån bult som tål hög värme eller liknande?

toppen är en 530 orginal topp (volvo)

MVH Nicklas

Funkar fint att köra med vanlig bult men tänk på att det är lätt att dra sönder gängorna i toppen om du inte använder pinnbultar.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

539 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
okioki, aah jag ska försöka få ur den med att borra om får väll bli nödlösning då. gammal topp inte konstigt dom sitter sate!sad

MVH

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
28 januari 2009
kom ihåg att borra rakt annars får du fila lite i gremröret tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING

70 Inlägg
28 januari 2009
det fins centrumkönarre att köpa, om bulten har gått av en bit in.
borra ett hål sedan dra i en Grispitt!
men du får inte värma ett dugg på bulten för då expanderar den utan du får värma på godset intill.

se till att du har prayat på med en massa råstlösarre ett dygn innan.
borra hålet dra i grispitten så den sitter bra fast i skruven, värm runt om så att det blir bra varmt.
dra låss skruven.
Bukar funka för mig i alla fall.

Forummoderator
9 299 Inlägg
28 januari 2009
Bättre att borra hål och slå i en stor torx och sedan dra ur med den. Grispitt är ingen bra idé om den skulle gå av då den är härdad och därmed omöjlig att borra ur.
Det är vanligt stål i de bultarna, inget hokus pokus. Köp en bit gängad stång om du inte får tag på en pinnbult.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

539 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Thomas-l skrev:
det fins centrumkönarre att köpa, om bulten har gått av en bit in.
borra ett hål sedan dra i en Grispitt!
men du får inte värma ett dugg på bulten för då expanderar den utan du får värma på godset intill.

se till att du har prayat på med en massa råstlösarre ett dygn innan.
borra hålet dra i grispitten så den sitter bra fast i skruven, värm runt om så att det blir bra varmt.
dra låss skruven.
Bukar funka för mig i alla fall.

Sök