2934
Sök

Tips hur jag ska bygga mitt avgassystem med dubbla utblås

41 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Tänkte byta ut mitt gamla avgassysten på min saab 9-5 mot ett 3" system men dubbla utblås. Tänkte först kapa av original systemet bak vid bakaxeln och svetsa dit ett till utblås med dämpare men det är ju inte lika fränt som 3" hela vägen med 2 utblås

Är det enklast och billigast att köpa ett färdigt system och sätta dit eller ska jag bygga ett helt eget?

Funkar det med original kat upp till 240 hk om allt annat är ombyggt till 3"

Tänkte då få tag i grenrör...(nån som har och sälja till en 9-5-02) och sen bygga eget hela vägen och bara köpa till slutdämpare och slutrör

Nån som har nåt bra tips innan man börjar shoppa

//Micke

Entreprenör
1 784 Inlägg
16 september 2008
Kurtan84 skrev:
Tänkte byta ut mitt gamla avgassysten på min saab 9-5 mot ett 3" system men dubbla utblås. Tänkte först kapa av original systemet bak vid bakaxeln och svetsa dit ett till utblås med dämpare men det är ju inte lika fränt som 3" hela vägen med 2 utblås

Är det enklast och billigast att köpa ett färdigt system och sätta dit eller ska jag bygga ett helt eget?

Funkar det med original kat upp till 240 hk om allt annat är ombyggt till 3"

Tänkte då få tag i grenrör...(nån som har och sälja till en 9-5-02) och sen bygga eget hela vägen och bara köpa till slutdämpare och slutrör

Nån som har nåt bra tips innan man börjar shoppa

//Micke

Hmmm..vågar man fråga VARFÖR du ska ha dubbla... 3" hela vägen..?

4 001 Inlägg
16 september 2008
eehhh, du ska väl inte ha dubbla 3" hela vägen?

billigast är att bygga själv men definitivt inte enklast, jag skulle ha köpt ett färdigt 3" system.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

811 Inlägg
16 september 2008
Bröööööööööööööhhhhhhhhl??

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 september 2008
kolvas skrev:

billigast är att bygga själv men definitivt inte enklast, jag skulle ha köpt ett färdigt 3" system.

de står väl dubbla utblås tongue

Arg Snickare
875 Inlägg
16 september 2008
köp färdigt. blir dyrare o köpa delar o fixa o hålla på. tar bara extra lång tid med det. jag trodde det skulle vara billigare med att göra eget. men naa...

Entreprenör
1 784 Inlägg
16 september 2008
pattilatti2 skrev:
kolvas skrev:

( som 3" hela vägen med 2 utblås)

Down n`out
514 Inlägg
16 september 2008
volvo_r-optik skrev:
köp färdigt. blir dyrare o köpa delar o fixa o hålla på. tar bara extra lång tid med det. jag trodde det skulle vara billigare med att göra eget. men naa...

dyrare blir de inte..skulle kosta 6 pappa för 3 tums te min..köpte lösa rör iställe..gick på 790 kr big_smile

Down n`out

41 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Ni som inte förstod så mena jag 3" från motorn till bakaxeln och där delar det sig till ett utblås på varje sida bak:D Tror det blir att bygga eget

Arg Snickare
875 Inlägg
16 september 2008
mrbuggy skrev:
pattilatti2 skrev:
kolvas skrev:

( som 3" hela vägen med 2 utblås)

jo men sen om man inte har svetts så blir det genast mycket dyrare

41 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Jo men tur de finns svets på jobbet:) Synd att grenröret är så dyrt att köpa nytt..om man inte kommer över nåt billigt nånstanns

76 Inlägg
28 januari 2009
vaför ska du byta grenrör? du menar inte downpipe?

saaaaaaaaaab<3

Sök